• PARTNERZY PORTALU

Anna Streżyńska, aplikacja Źródło: System wymaga planu naprawczego

• Przedstawiciele Stowarzyszenia Urzędników Stanu Cywilnego przedstawili minister cyfryzacji Annie Streżyńskiej swe uwagi związane z funkcjonowaniem Systemu Rejestrów Państwowych (SRP) oraz aplikacji Źródło.
• W wielu częściach kraju obywatele na załatwienie spraw przez USC muszą czekać nawet po kilka tygodni.
• Resort cyfryzacji zapowiada wnikliwą analizę urzędniczych uwag i przygotowanie planu naprawczego.
Anna Streżyńska, aplikacja Źródło: System wymaga planu naprawczego
Minister Anna Streżyńska wysłuchała uwag przedstawicieli Stowarzyszenia Urzędników Stanu Cywilnego (fot.mc.gov.pl)

W Ministerstwie Cyfryzacji odbyło się spotkanie dotyczące problemów związanych z funkcjonowaniem Systemu Rejestrów Państwowych (SRP) oraz aplikacji Źródło. Gośćmi minister Anny Streżyńskiej byli przedstawiciele Stowarzyszenia Urzędników Stanu Cywilnego, którzy stawili się na spotkaniu pod przewodnictwem Tomasza Brzózki, prezesa stowarzyszenia. Obecna była również Monika Jakubiak, wicedyrektor Centralnego Ośrodka Informatyki (COI).

Przedstawiciele Stowarzyszenia zreferowali podstawowe problemy, jakie napotykają w obsłudze uruchomionej 1 marca 2015 r. aplikacji „Źródło”. Opisali również, w jaki sposób przekładają się one na załatwianie spraw obywateli w urzędach stanu cywilnego na terenie całej Polski. Mimo starań pracowników USC w wielu częściach kraju obywatele muszą na załatwienie spraw czekać nawet po kilka tygodni.

Przedstawiciele stowarzyszenia opisali jak z ich perspektywy wygląda sposób wdrożenia Systemu Rejestrów Państwowych (SRP), którego jednym z modułów jest Baza Usług Stanu Cywilnego (BUSC).

Wskazali na podstawową ułomność tego wdrożenia, którą jest dla nich brak migracji baz danych aktów stanu cywilnego zawierających dane o aktach wydanych przed 1 marca 2015 r. Brak migracji wcześniej wydanych aktów stanu cywilnego do Systemu Rejestrów Państwowych oraz utrudnienia w działaniu aplikacji „Źródło” spowodowały, że w urzędach stanu cywilnego w wielu miastach Polski zaczęły lawinowo narastać zaległości w obsłudze obywateli i błędy związane z migracją aktów stanu cywilnego.

Przypomnijmy, że listę najczęstszych uwag do systemu Źródło przygotowało też Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Wielkopolski. Oprócz znacznego wydłużenia czasu obsługi klienta i problemów z migracją aktów do aplikacji i ich zatwierdzaniem wskazano m. in. na konieczność drukowania i gromadzenia ogromnej ilości dokumentów czy małą przejrzystość systemu.

Podczas roboczego spotkania w resorcie cyfryzacji (4 lutego) zastanawiano się jak można rozwiązać ten problem i jakie wprowadzić zmiany i ułatwienia, aby nie narastał. Przedstawiciele Stowarzyszenia Urzędników Stanu Cywilnego przedstawili kierownictwu ministerstwa oraz COI swe uwagi i rekomendacje. Minister Streżyńska zadeklarowała wnikliwą analizę tych materiałów, jak również zapowiedziała konieczność kolejnego spotkania, na którym przedstawione zostaną szczegóły planu naprawczego.

 

 

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Najpierw napiszcie za ile milionów wdrożono ten system i od której firmy krzak zakupiono go przez POkrętaczy. Nazwę firmy należy wymienić imiennie i dużymi literami. Warto też przypomnieć nazwisko ministrów cyfryzacji za czasów haniebnej koalicji PO - PSL. Potem dopiero pojawią się konkretne komenta...rze. rozwiń

uciekającykróliczek, 2016-02-11 12:58:23 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE