Artur Thielmann: Smart IT może usprawnić pracę urzędnika

- Ułatwienie kontaktu z obywatelem oraz rozszerzanie pola demokracji bezpośredniej - takie są podstawowe kierunki rozwoju smart IT w zastosowaniu do sektora publicznego zdaniem Artur Thielmanna, doradcy zarządu Atende.
Artur Thielmann: Smart IT może usprawnić pracę urzędnika
Tam, gdzie urzędnik jest niezbędny, smart IT może mu usprawnić pracę (fot.flickr.com/NEC Corporation of America/CC BY 2.0)

Artur Thielmann dostrzega dwa podstawowe kierunki rozwoju smart IT w sektorze publicznym.

- Pierwszym jest ułatwienie kontaktu obywatela z państwem - wyjaśnia. - Wiele spraw nie wymaga ingerencji świadomego urzędnika, ponieważ daje się załatwić automatycznie. Tam, gdzie urzędnik jest niezbędny, smart IT może mu usprawnić pracę poprzez dostarczanie wysoko przetworzonej, strawnej informacji, lub wręcz sugestii decyzyjnych w oparciu o wiarygodne dane i znajomość zawsze aktualnego stanu prawnego - wyjaśnia Thielmann.

Czytaj też: Cały czas mamy problem z systemami informatycznymi dla administracji publicznej

Drugim kierunkiem jest rozszerzanie pola demokracji bezpośredniej.

- Nie sądzę, żeby realizacja tego hasła musiała zaraz dotyczyć ogłaszania internetowych referendów w bieżących sprawach, ale możliwość uzyskania opinii znacznej liczby identyfikowalnych obywateli w wielu dziedzinach mogłaby przyczynić się do ograniczenia społecznego niezadowolenia spowodowanego błędami rządzących - czy to na szczeblu gminy, czy całego kraju - zaznacza doradca zarządu Atende.

Cały artykuł czyta tutaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE