PARTNER PORTALU
  • BGK

Case study. Tak działa wirtulna gmina

  • Joanna Ostrowska    29 października 2010 - 11:04
Case study. Tak działa wirtulna gmina

Jeśli czegoś nie można znaleźć w Internecie, to znaczy, że nie istnieje. Do serca biorą sobie to nie tylko właściciele marek komercyjnych, ale także gminy. Potęgę Internetu doceniają zarówno wielkie aglomeracje, jak i mniejsze miasta. Przykład? Bełchatów.




Obecnie mało która gmina nie posiada swojej strony internetowej. Bełchatów nie jest pod tym względem wyjątkiem. Portal prowadzony przez urząd miasta (Bełchatow.pl) przedstawia aktualności i najważniejsze informacje dotyczące miasta, działających w nim urzędów i inwestycji. To co jednak wyróżnia tą stronę to wykorzystanie najnowszych internetowych rozwiązań. Jednym z nich jest możliwość śledzenia centrum Bełchatowa na żywo poprzez kamerę internetową czy możliwość odbycia wirtualnego spaceru po wybranych punktach w mieście. Administratorzy portalu nie zignorowali także najważniejszych kanałów w Internecie, a więc serwisów społecznościowych i zintegrowali stronę z Facebookiem, Naszą-Klasą, Youtubem i Twitterem.

Zostań fanem na Facebooku

Facebook jest obecnie jednym z dwóch najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce. Za jego pośrednictwem użytkownicy mogą utrzymywać kontakt ze swoimi znajomymi na całym świecie. Jego potencjał docenili też właściciele marek, którzy tworzą interaktywne profile dla fanów, dzięki czemu utrzymują z nimi stałe relacje. Na Facebooku nie brakuje również portali miast, które zrzeszają wśród fanów mieszkańców i turystów zauroczonych danym miejscem. Jednym z nich jest właśnie Bełchatów. Klikając przycisk „Like” użytkownicy będą mieli możliwość śledzenia na bieżąco tego, co dzieje się w mieście, a także zamieszczania komentarzy pod informacjami czy dodawania własnych zdjęć. Podobny profil miasto posiada na innym popularnym portalu społecznościowym – Naszej-Klasie. Dzięki profilom może powstać wirtualna społeczność skupiona wokół miasta. Dają one możliwość stworzenia pola wymiany opinii miedzy użytkownikami, a także dialogu między nimi a urzędnikami Bełchatowa.

Z kamerą po mieście

Portal Youtube.com został stworzony z myślą o internautach, którzy chcą podzielić się z innymi materiałami wideo. Serwis codziennie odwiedzają miliony osób, które chcą obejrzeć najnowsze teledyski, amatorskie poradniki, recenzje, zapowiedzi filmów itp. Miasta wykorzystują ten portal do promocji wśród turystów i zachęcania ich do odwiedzin danego miejsca. Na kanale Bełchatowa obecnie można zobaczyć na przykład jak przebiegała rewitalizacja centrum miasta oraz materiał dotyczący projektu Giganty Mocy, który ma być jedną z największych atrakcji turystycznych w mieście. Kanał zintegrowany jest z innymi portalami społecznościowymi. Do filmów na Youtube odsyłają linki z Facebooka, Naszej-Klasy i portalu miejskiego.

Urzędnicy blogują

Obecnie większość osób publicznych prowadzi swojego bloga. Mają go nie tylko gwiazdy show-biznesu, ale także politycy - Prezydent RP, czy posłowie. Również samorządowcy postawili na Internet jako sposób komunikacji z mieszkańcami. Nie inaczej jest w Bełchatowie. Właśnie ruszył blog prezydenta miasta. Marek Chrzanowski chce komentować na nim aktualne wydarzenia związane z Bełchatowem(www.marekchrzanowski.blog.pl). Wpisy mają być osobistymi przemyśleniami dotyczącymi planowanych w mieście inwestycji, eventów oraz pracy samorządu i urzędu miasta.

To, że Bełchatów świetnie radzi sobie z wieloma narządziami promocji i informacji w Internecie nie znaczy, że wszystko robi najlepiej na świecie. Zarówno stronie www. miasta jak i blogowi prezydenta wyraźnie brakuje dobrego pozycjonowania w wyszukiwarce Google, która jest dziś podstawowym kanałem poszukiwań używanym przez internautów. Gdy nie znamy adresu wspomnianych stron - trudno je namierzyć.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.