Case study. Tak działa wirtulna gmina

  • Joanna Ostrowska
  • 29-10-2010
  • drukuj
Jeśli czegoś nie można znaleźć w Internecie, to znaczy, że nie istnieje. Do serca biorą sobie to nie tylko właściciele marek komercyjnych, ale także gminy. Potęgę Internetu doceniają zarówno wielkie aglomeracje, jak i mniejsze miasta. Przykład? Bełchatów.
Case study. Tak działa wirtulna gmina

Obecnie mało która gmina nie posiada swojej strony internetowej. Bełchatów nie jest pod tym względem wyjątkiem. Portal prowadzony przez urząd miasta (Bełchatow.pl) przedstawia aktualności i najważniejsze informacje dotyczące miasta, działających w nim urzędów i inwestycji. To co jednak wyróżnia tą stronę to wykorzystanie najnowszych internetowych rozwiązań. Jednym z nich jest możliwość śledzenia centrum Bełchatowa na żywo poprzez kamerę internetową czy możliwość odbycia wirtualnego spaceru po wybranych punktach w mieście. Administratorzy portalu nie zignorowali także najważniejszych kanałów w Internecie, a więc serwisów społecznościowych i zintegrowali stronę z Facebookiem, Naszą-Klasą, Youtubem i Twitterem.

Zostań fanem na Facebooku

Facebook jest obecnie jednym z dwóch najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce. Za jego pośrednictwem użytkownicy mogą utrzymywać kontakt ze swoimi znajomymi na całym świecie. Jego potencjał docenili też właściciele marek, którzy tworzą interaktywne profile dla fanów, dzięki czemu utrzymują z nimi stałe relacje. Na Facebooku nie brakuje również portali miast, które zrzeszają wśród fanów mieszkańców i turystów zauroczonych danym miejscem. Jednym z nich jest właśnie Bełchatów. Klikając przycisk „Like” użytkownicy będą mieli możliwość śledzenia na bieżąco tego, co dzieje się w mieście, a także zamieszczania komentarzy pod informacjami czy dodawania własnych zdjęć. Podobny profil miasto posiada na innym popularnym portalu społecznościowym – Naszej-Klasie. Dzięki profilom może powstać wirtualna społeczność skupiona wokół miasta. Dają one możliwość stworzenia pola wymiany opinii miedzy użytkownikami, a także dialogu między nimi a urzędnikami Bełchatowa.

Z kamerą po mieście

Portal Youtube.com został stworzony z myślą o internautach, którzy chcą podzielić się z innymi materiałami wideo. Serwis codziennie odwiedzają miliony osób, które chcą obejrzeć najnowsze teledyski, amatorskie poradniki, recenzje, zapowiedzi filmów itp. Miasta wykorzystują ten portal do promocji wśród turystów i zachęcania ich do odwiedzin danego miejsca. Na kanale Bełchatowa obecnie można zobaczyć na przykład jak przebiegała rewitalizacja centrum miasta oraz materiał dotyczący projektu Giganty Mocy, który ma być jedną z największych atrakcji turystycznych w mieście. Kanał zintegrowany jest z innymi portalami społecznościowymi. Do filmów na Youtube odsyłają linki z Facebooka, Naszej-Klasy i portalu miejskiego.

Urzędnicy blogują

Obecnie większość osób publicznych prowadzi swojego bloga. Mają go nie tylko gwiazdy show-biznesu, ale także politycy - Prezydent RP, czy posłowie. Również samorządowcy postawili na Internet jako sposób komunikacji z mieszkańcami. Nie inaczej jest w Bełchatowie. Właśnie ruszył blog prezydenta miasta. Marek Chrzanowski chce komentować na nim aktualne wydarzenia związane z Bełchatowem(www.marekchrzanowski.blog.pl). Wpisy mają być osobistymi przemyśleniami dotyczącymi planowanych w mieście inwestycji, eventów oraz pracy samorządu i urzędu miasta.

To, że Bełchatów świetnie radzi sobie z wieloma narządziami promocji i informacji w Internecie nie znaczy, że wszystko robi najlepiej na świecie. Zarówno stronie www. miasta jak i blogowi prezydenta wyraźnie brakuje dobrego pozycjonowania w wyszukiwarce Google, która jest dziś podstawowym kanałem poszukiwań używanym przez internautów. Gdy nie znamy adresu wspomnianych stron - trudno je namierzyć.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE