PARTNER PORTALU
  • BGK

Case study. Tak działa wirtulna gmina

  • Joanna Ostrowska    29 października 2010 - 11:04
Case study. Tak działa wirtulna gmina

Jeśli czegoś nie można znaleźć w Internecie, to znaczy, że nie istnieje. Do serca biorą sobie to nie tylko właściciele marek komercyjnych, ale także gminy. Potęgę Internetu doceniają zarówno wielkie aglomeracje, jak i mniejsze miasta. Przykład? Bełchatów.




Obecnie mało która gmina nie posiada swojej strony internetowej. Bełchatów nie jest pod tym względem wyjątkiem. Portal prowadzony przez urząd miasta (Bełchatow.pl) przedstawia aktualności i najważniejsze informacje dotyczące miasta, działających w nim urzędów i inwestycji. To co jednak wyróżnia tą stronę to wykorzystanie najnowszych internetowych rozwiązań. Jednym z nich jest możliwość śledzenia centrum Bełchatowa na żywo poprzez kamerę internetową czy możliwość odbycia wirtualnego spaceru po wybranych punktach w mieście. Administratorzy portalu nie zignorowali także najważniejszych kanałów w Internecie, a więc serwisów społecznościowych i zintegrowali stronę z Facebookiem, Naszą-Klasą, Youtubem i Twitterem.

Zostań fanem na Facebooku

Facebook jest obecnie jednym z dwóch najpopularniejszych portali społecznościowych w Polsce. Za jego pośrednictwem użytkownicy mogą utrzymywać kontakt ze swoimi znajomymi na całym świecie. Jego potencjał docenili też właściciele marek, którzy tworzą interaktywne profile dla fanów, dzięki czemu utrzymują z nimi stałe relacje. Na Facebooku nie brakuje również portali miast, które zrzeszają wśród fanów mieszkańców i turystów zauroczonych danym miejscem. Jednym z nich jest właśnie Bełchatów. Klikając przycisk „Like” użytkownicy będą mieli możliwość śledzenia na bieżąco tego, co dzieje się w mieście, a także zamieszczania komentarzy pod informacjami czy dodawania własnych zdjęć. Podobny profil miasto posiada na innym popularnym portalu społecznościowym – Naszej-Klasie. Dzięki profilom może powstać wirtualna społeczność skupiona wokół miasta. Dają one możliwość stworzenia pola wymiany opinii miedzy użytkownikami, a także dialogu między nimi a urzędnikami Bełchatowa.

Z kamerą po mieście

Portal Youtube.com został stworzony z myślą o internautach, którzy chcą podzielić się z innymi materiałami wideo. Serwis codziennie odwiedzają miliony osób, które chcą obejrzeć najnowsze teledyski, amatorskie poradniki, recenzje, zapowiedzi filmów itp. Miasta wykorzystują ten portal do promocji wśród turystów i zachęcania ich do odwiedzin danego miejsca. Na kanale Bełchatowa obecnie można zobaczyć na przykład jak przebiegała rewitalizacja centrum miasta oraz materiał dotyczący projektu Giganty Mocy, który ma być jedną z największych atrakcji turystycznych w mieście. Kanał zintegrowany jest z innymi portalami społecznościowymi. Do filmów na Youtube odsyłają linki z Facebooka, Naszej-Klasy i portalu miejskiego.

Urzędnicy blogują

Obecnie większość osób publicznych prowadzi swojego bloga. Mają go nie tylko gwiazdy show-biznesu, ale także politycy - Prezydent RP, czy posłowie. Również samorządowcy postawili na Internet jako sposób komunikacji z mieszkańcami. Nie inaczej jest w Bełchatowie. Właśnie ruszył blog prezydenta miasta. Marek Chrzanowski chce komentować na nim aktualne wydarzenia związane z Bełchatowem(www.marekchrzanowski.blog.pl). Wpisy mają być osobistymi przemyśleniami dotyczącymi planowanych w mieście inwestycji, eventów oraz pracy samorządu i urzędu miasta.

To, że Bełchatów świetnie radzi sobie z wieloma narządziami promocji i informacji w Internecie nie znaczy, że wszystko robi najlepiej na świecie. Zarówno stronie www. miasta jak i blogowi prezydenta wyraźnie brakuje dobrego pozycjonowania w wyszukiwarce Google, która jest dziś podstawowym kanałem poszukiwań używanym przez internautów. Gdy nie znamy adresu wspomnianych stron - trudno je namierzyć.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.