PARTNER PORTALU
  • BGK

Centralna strategia walki z wykluczeniem cyfrowym

  • GK    13 sierpnia 2011 - 11:53
Centralna strategia walki z wykluczeniem cyfrowym

W 2015 roku liczba użytkowników ePUAP ma sięgnąć 5 mln. Odsetek internautów posiadających podpis potwierdzony profilem zaufanym powinien wynieść 50 proc.




Rada Ministrów opracowała projekt rozporządzenia w sprawie Planu Informatyzacji Państwa na lata 2011-2015.

Ma polepszyć dostępność i użyteczność usług elektronicznych administracji oraz zwiększyć poziom ich wykorzystania przez obywateli.

Czytaj też: Ułatwienia na elektronicznej platformie usług

„Dostępność i jakość usług administracji publicznej świadczonych drogą elektroniczną plasuje Polskę poniżej średniej europejskiej. Wskaźnik pełnej dostępności on-line dwudziestu podstawowych usług w 2010 r. osiągnął wartość 79 proc. przy średniej europejskiej wynoszącej 82 proc.” – czytamy we wstępie do Planu Informatyzacji Państwa.

Czytaj też: Nadchodzi era e-administracji

Celem operacyjnym planu jest m.in. skrócenie czasu realizacji i zmniejszenie liczby wizyt w urzędzie koniecznych do realizacji 20 proc. procesów biznesowych w administracji, odpowiedzialnych za 80 proc. kontaktów obywateli i przedsiębiorców z urzędami.

Czytaj też: Wciąż rośnie liczba profili zaufanych

Wdrożenie Planu Informatyzacji Państwa na lata 2011-2015 doprowadzi do tego, że nowe usługi będą mogły się rozwijać w miejscach odległych od głównych ośrodków miejskich, a ich mieszkańcy będą mieli możliwość uczestniczenia w głównym nurcie życia społeczno-kulturalnego.

Plan ma wychodzić naprzeciw problemowi wykluczenia, co ma duży wpływ na rozwój regionalny.

Projekt zakłada, że w 2015 r. liczba użytkowników ePUAP wyniesie 5 mln, podczas gdy w 2010 r. było to zaledwie 38 tys.

Odsetek internautów posiadających podpis potwierdzony profilem zaufanym sięgnie 50 proc., a odsetek użytkowników ePUAP, którzy pozytywnie oceniają łatwość dotarcia do potrzebnych informacji – 66 proc.

Projekt przewiduje uruchomienie narzędzi zwiększających uczestnictwo obywateli w życiu publicznym. Dzięki temu odsetek urzędów, prowadzących konsultacje społeczne przez internet oraz odsetek osób w wieku 16-74 lata, biorących udział w konsultacjach lub wyrażających opinie na tematy polityczne ma wynieść w 2015 r. 33 proc.

Plan przewiduje także m.in. zwiększenie przejrzystości administracji i czytelności prawa. Ma to się stać, gdy odsetek internautów, którzy pozytywnie oceniają strony WWW urzędów pod kątem zrozumiałości informacji w obszarach: podatki, sprawy osobowe, motoryzacyjne, budowlane, działalność gospodarcza, praca, zasiłki i pomoc społeczna osiągnie poziom co najmniej 33 proc.

Postęp w ograniczeniu liczby procedur administracyjnych i ich uproszczeniu będzie na satysfakcjonującym poziomie, gdy 90 proc. urzędów zacznie korzystać z elektronicznego zarządzania dokumentacją.

Zadowalający rozwój społeczeństwa informacyjnego ma m.in. nastąpić poprzez zapewnienie dostępu do internetu 75 proc. gospodarstw domowych leżących na terenach o najniższej gęstości zaludnienia, czyli mniej niż 100 mieszkańców na kilometr kwadratowy.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.