Cyfrowe klucze dla urzędów

  • GK/cpi.mswia.gov.pl
  • 13-09-2011
  • drukuj
Centrum Projektów Informatycznych MSWiA podpisało umowę na modernizację Centrum Certyfikacji Kluczy na potrzeby projektów: pl.ID – polska ID karta oraz System Informatyczny Powiadamiania Ratunkowego.
Cyfrowe klucze dla urzędów
Umowa przewiduje modernizację centrum certyfikacji oraz dostarczenie do niego infrastruktury wraz z oprogramowaniem. Zadaniem centrum będzie m.in. generowanie certyfikatów dla pracowników administracji publicznej aktualizujących system rejestrów państwowych przy pomocy aplikacji ZMOKU (Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika) oraz dla operatorów Systemu Informatycznego Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego.

Każda dokonana przez urzędników i operatorów czynność będzie wymagała autoryzacji kartą operatorską z ważnym certyfikatem.

Centrum posłuży także do generowania certyfikatów dla infrastruktury technicznej. Wraz z modernizacją centrum uruchomione zostaną mechanizmy zarządzania cyklem życia certyfikatów – monitorowanie statusów certyfikatów od momentu ich wytworzenia do wygaśnięcia.

Ponadto wykonawca stworzy trzy kompletne stanowiska operatorskie przeznaczone do rejestracji i obsługi wniosków o wydanie certyfikatów, jak również przeprowadzi szkolenia z zakresu infrastruktury oraz oprogramowania.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE