PARTNER PORTALU
  • BGK

Dowody po nowemu: urzędnicy narzekają, ministerstwo zadowolone

  • pt    2 marca 2015 - 15:21
Dowody po nowemu: urzędnicy narzekają, ministerstwo zadowolone
Pierwszy dzień funkcjonowania Systemu Rejestrów Państwowych przyniósł sporo kłopotów - fot.mikolow.pl

Wbrew narzekaniom urzędników obsługujących nowy System Rejestrów Państwowych, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych jest zadowolone.




Wiceminister Tomasz Szubiela powiedział na konferencji prasowej, że w warstwie centralnej i sieciowej system działa w pełni poprawnie. W resorcie zanotowano zgłoszenia 640 problemów od około 4 procent użytkowników.

System został wprowadzony 1 marca, po długich przygotowaniach. Część urzędników ostrzegała, że przeprowadzone próby wskazują na możliwe problemy.

Jednak zdaniem wiceministra, ilość zgłoszonych problemów, to przy skali zmian, bardzo dobry wynik.

Jak wylicza MSW 261 problemów zostało już rozwiązanych.

Z gmin nadchodzą jednak niepokojące informacje. W Krakowie, Wrocławiu, Częstochowie czy Nowym Sączu kłopoty doprowadziły do długich kolejek. Urzędnikom nie udawało się wprowadzić danych do systemu i ograniczali się do przyjęcia dokumentów od petentów.

- Kiedyś to trzeba jednak będzie wpisać do systemu, a sterta dokumentów rośnie, mamy zostać po godzinach? – mówi nam jeden z urzędników magistratu w Częstochowie.

- System działa, ale bardzo wolno, ludzie czekają i się denerwują, ale my nic nie możemy zrobić - mówiła w Polskim Radiu urzędniczka wydająca dowody osobiste we Wrocławiu.

Krakowski magistrat z kolei ogłosił:

- Dziś weszły w życie nowe przepisy: prawo o aktach stanu cywilnego, ustawa o dowodach osobistych oraz ustawa o ewidencji ludności. Zmiany te wiążą się z koniecznością obsługi mieszkańców w nowych, dostarczonych przez MSW, niedoskonałych programach informatycznych. W związku z powyższym występują utrudnienia w obsłudze mieszkańców – zarówno w Urzędzie Stanu Cywilnego jak i Wydziale Spraw Administracyjnych.

Jak wyjaśniają krakowscy urzędnicy utrudnienia spowodowane są przez: małą przepustowość łącza i braki w aplikacjach.

W Warszawie urząd pracował według nowych przepisów ale na starym systemie, czyli ręcznie. Także tam urzędnicy przyznają, że nie mają kłopotów z logowaniem, ale wszystko odbywa się zbyt wolno.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.