E-administracja na Mazowszu idzie pełną parą

Sprawne i szybkie załatwienie drogą elektroniczną urzędowych pozwoleń i dokumentów na Mazowszu jest już możliwe.
E-administracja na Mazowszu idzie pełną parą
Mazowieckie urzędy zostały wyposażone w kompleksowe rozwiązania informatyczne. Fot. Pixabay.com

W 115 mazowieckich jednostkach samorządu terytorialnego można składać pisma lub monitorować własne sprawy urzędowe. Dla blisko 200 kolejnych takie rozwiązania właśnie zostały dostarczone.

– To jeden z najważniejszych projektów realizowanych w kończącej się już perspektywie unijnej. E-administracja to niewątpliwie wielkie wyzwanie, przed którym stoi Mazowsze. Realizowany przez ponad 90 proc. gmin i powiatów projekt ma służyć przede wszystkim budowaniu społeczeństwa informacyjnego oraz usprawnieniu komunikacji między urzędami a ich klientami – podkreśla marszałek Adam Struzik.

Mazowieckie urzędy zostały wyposażone w kompleksowe rozwiązania informatyczne. Dzięki nim można załatwiać sprawy urzędowe nie wychodząc z domu. Prace na całym Mazowszu prowadzone były od 2005 r.

Przygotowano 207 kart usług oraz 42 formularze elektroniczne. W praktyce oznacza to, że ponad 200 spraw w gminach i powiatach można załatwić drogą elektroniczną. Teraz przyszedł czas na wdrożenie tych e-usług przez urzędy.

Dzięki portalowi www.wrotamazowsza.pl (jeden z elementów projektu) instytucje publiczne, mieszkańcy i przedsiębiorcy otrzymali nie tylko możliwość korzystania z urzędów drogą elektroniczną, ale także dostęp do około 500 usług zestandaryzowanych i umiejscowionych na jednym portalu.

Wrota Mazowsza to dostęp do m.in. katalogu usług publicznych, formularzy elektronicznych wraz z Elektroniczną Skrzynką Podawczą. Warto podkreślić, że wrota Mazowsza to też regionalny portal informacyjny połączony z BIP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE