PARTNER PORTALU
  • BGK

E-biblioteka usprawni kontrole NIK-u

  • AW    6 kwietnia 2011 - 13:13

W Najwyższej Izbie Kontroli powstanie elektroniczna biblioteka dokumentów. Korzyści jakie ma przynieść to przede wszyskim oszczedności i ułatwienia dla pracy kontrolerów.




Dzięki elektronicznej bibliotece działania NIK będą prowadzone szybciej, efektywniej i oszczędniej. System zarządzania dokumentami i sprawami wdroży Rodan Systems (lider konsorcjum, które wygrało przetarg). Ma na to 9 miesięcy.

 - Utworzymy elektroniczną bibliotekę dokumentów wraz z system zarządzania sprawami, która przyspieszy i ułatwi dostęp do zasobów archiwalnych i bieżących. To narzędzie zrewolucjonizuje pracę kontrolerów - powiedział Witold Staniszkis, Prezes Zarządu Rodan Systems.

Kolejną korzyścią dla NIK będą oszczędności – dzięki elektronicznej bibliotece dokumentów będzie można znacznie ograniczyć ilość spotkań roboczych zespołów kontrolnych, czyli kosztów delegacji, noclegów, przejazdów oraz czasu pracy. Więcej pracy będzie można wykonywać przy pomocy środków komunikacji elektronicznej i telefonicznie.

- Zdajemy sobie sprawę z wagi tego przedsięwzięcia. Kontrolerzy NIK pracują, wykorzystując przede wszystkim dokumenty, więc nasz system zarządzania dokumentami i sprawami będzie jednym z ważniejszych narzędzi w ich codziennej działalności – twierdzi Witold Staniszkis.

Wdrożenie systemu pozwoli także skuteczniej i efektywniej nadzorować pracę kontrolerów, organizować dla nich wsparcie merytoryczne lub wyłapywać nieprawidłowości. 

Elektroniczna biblioteka dokumentów ma swoje plusy także ekologiczne - znacznie ograniczy zużycie materiałów biurowych, takich jak papier czy tonery.

Wszystkie zasoby elektronicznej biblioteki dokumentów będą przechowywane na bezpiecznych serwerach, zaś dostęp do nich będzie możliwy dla pracowników NIK zgodnie z posiadanym poziomem uprawnień. Koszt inwestycji to 1,8 mln zł.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.