EEC: Samorządy podchodzą nieufnie do usług cyfrowych? To stereotyp

  • Michał Nowak
  • 12-05-2017
  • drukuj
Pokutuje opinia, że samorządowcy podchodzą nieufnie do inwestowania w usługi cyfrowe w urzędach. Wiceprezes Krajowej Izby Rozliczeniowej uważa jednak, że tylko negatywny stereotyp.
EEC: Samorządy podchodzą nieufnie do usług cyfrowych? To stereotyp
Dariusz Marcjasz, wiceprezes zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej (fot. youtube)

Dariusz Marcjasz, wiceprezes zarządu Krajowej Izby Rozliczeniowej, mówi o dobrej współpracy we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych z resortami: rozwoju, rodziny i cyfryzacji, ale także z samorządami.

- Chodzi o instalowanie terminali płatniczych tam, gdzie ich nie ma. Tam, gdzie płatności były tylko gotówkowe. Samorządy zmieniają uchwały, żeby dostosować urząd do nowych wytycznych. Nie trzeba ich do tego zachęcać, bo sami o to zabiegają – mówi Marcjasz.

Wiceprezes KIR mówi, że samorządy wiedzą, że wprowadzanie tego typu rozwiązań poprawi ich wizerunek.

- W zasadzie jeden samorząd zachęca drugi, aby wdrażać tego typu rozwiązania. To nieprawda, że urzędnik nie chce się otwierać na nowe technologie. Urzędnik, jak i cały samorząd, chcą. Ta pozytywna postawa idzie od jednego urzędu do następnego i to rozszerza się. Urząd chce być przyjazny i wymyśla rzeczy, które mają być użyteczne dla mieszkańców – tłumaczy Marcjasz.

Dodaje, że do tej pory samorządy często opracowywały rozwiązania indywidualnie i nie było żadnych programów związanych z e-administracją utworzonych odgórnie.

- Ale teraz one się pojawiają i pomagają w ocieplaniu wizerunku urzędów – puentuje Marcjasz.

Artykuł powstał na podstawie panelu „E-obywatel w e-urzędzie” podczas IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE