Elektroniczna ewidencja firm

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 30-12-2011
  • drukuj
Od nowego roku wójt, burmistrz i prezydent miasta przestają być organami ewidencyjnymi dla przedsiębiorców i osób, które chcą rozpocząć działalność gospodarczą.
Elektroniczna ewidencja firm
W gminach nie będą dłużej prowadzone własne ewidencje. Zastąpi je jedna ogólnopolska baza: Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Organem ewidencyjnym stanie się minister gospodarki – pisze „Dziennik Gazeta Prawna”.

Zmiany te nie oznaczają, że po 1 stycznia 2012 r. osoby, które chcą rozpocząć prowadzenie firmy, czy zmienić wpis, będą musieli sami zarejestrować się w systemie. Nadal można złożyć wniosek urzędnikowi gminy, który dokona wpisu w CEIDG zamiast, jak dotąd, we własnej ewidencji gminnej.

Gmina staje się więc jedynie pośrednikiem przy prowadzeniu ewidencji przedsiębiorców – podaje „Dziennik Gazeta Prawna”. Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.