Gminy muszą zadbać o elektroniczne wnioski

  • GK/cpi.mswia.gov.pl
  • 13-10-2011
  • drukuj
Każda gmina powinna posiadać konto dla Podmiotu Publicznego na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej oraz Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
Gminy muszą zadbać o elektroniczne wnioski

W związku z planowanym rozpoczęciem wdrożeń ZMOKU (aplikacji przeznaczonej do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego), każda gmina powinna posiadać konto dla Podmiotu Publicznego (PP) na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP – www.epuap.gov.pl) oraz Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) – bezpłatną usługę udostępnioną na platformie ePUAP.

Czytaj też: Miliony na ePUAP w urzędach

Instalacja Elektronicznej Skrzynki Podawczej jest niezbędna w celu umożliwienia obywatelom składania wniosków elektronicznych w zakresie spraw wynikających z ustawy o ewidencji ludności.

Czytaj też: ePUAP bez zaufania obywateli

Obywatele od dnia 1 stycznia 2011 roku będą mogli elektronicznie wypełniać i składać do właściwych urzędów następujące wnioski: wniosek o sprawdzenie danych zawartych w Rejestrze PESEL, wniosek o wymeldowanie z pobytu stałego, wniosek o wymeldowanie z pobytu czasowego, zgłoszenie wyjazdu poza granice RP, zgłoszenie powrotu z wyjazdu czasowego poza granice RP.

Wnioski elektroniczne złożone przez platformę ePUAP będą obsługiwane przez aplikację ZMOKU (Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika).

W związku z powyższym, gminy, które nie mają konta Podmiotu Publicznego (PP) na platformie ePUAP powinny go założyć i wysłać wniosek do 21 października 2011 r.

Dane o nazwie konta i nazwie skrytki należy przekazać gminnemu koordynatorowi ds. wdrożenia aplikacji ZMOKU.

Instrukcja zakładania konta znajduje się tutaj.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Tak to jest,a ja muszę dzisiaj specjalnie iść do urzędu w sprawie wniosku.Czekam już z utęsknieniem na TE e-wniski !!!

KOC, 2011-10-13 08:28:27 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE