Gminy z nową ewidencją ludności

  • GK/cpi.mswia.gov.pl
  • 10-11-2011
  • drukuj
Ponad 1 500 pracowników urzędów wzięło udział w konferencjach informacyjnych poświęconych Zintegrowanemu Modułowi Obsługi Końcowego Użytkownika.
Gminy z nową ewidencją ludności

W całej Polsce trwają przygotowania do wdrożenia nowego systemu – ZMOKU, który ma służyć urzędom gmin do obsługi spraw związanych z ewidencją ludności i aktami stanu cywilnego.

Czytaj też: Instrukcja zakładania skrytek dla ZMOKU

Wyposażenie gmin w urządzenia sieciowe, instalacja serwerów i urządzeń peryferyjnych oraz cykl konferencji przygotowujących do realizacji zadań na nowym systemie to kolejny etap przedsięwzięcia, które realizuje Centrum Projektów Informatycznych MSWiA.

Czytaj też: Ruszają konferencje o ZMOKU

Od 1 stycznia 2012 r. urzędy gmin i urzędy stanu cywilnego rozpoczną realizować zadania z zakresu ewidencji ludności za pomocą bezpłatnie udostępnionej gminom aplikacji Zintegrowanego Modułu Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU). Zadania zakresu aktów stanu cywilnego urzędy będą realizować, pod warunkiem podpisania porozumienia z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji na przetwarzanie danych (porozumienie w chwili obecnej jest przygotowywane w MSWiA).

Czytaj też: Serwery, skanery i drukarki dla gmin

Zakończył się I. etap wdrożeń tj. dostawa infrastruktury (komputery PC, czytniki kart) niezbędnej do prawidłowego funkcjonowania systemu. Trwa realizacja etapu II – instalacja urządzeń sieciowych mających na celu zapewnienie bezpieczeństwa przesyłanych danych w komunikacji z rejestrem centralnym.

Równocześnie rozpoczął się etap III wdrożeń tj. instalacja serwerów i urządzeń peryferyjnych.

Warunkiem instalacji aplikacji ZMOKU, a tym samym realizacji kolejnego etapu wdrożeń będzie uzupełnienie, przez urzędy gmin, ankiety dostępnej na stronie www.mojdowod.pl (w dziale baza informacji o wdrożeniach systemu ZMOKU).

Korzystając z informacji przekazanych w ankiecie, wykonawca działający na zlecenie CPI MSWiA, nawiąże bezpośredni kontakt z gminą celem uzgodnienia indywidualnego terminu przeprowadzenia szkoleń oraz wdrożenia aplikacji.

Wsparcie w dostosowaniu urzędów gmin do zmian wynikających z ustawy o ewidencji ludności, pracownicy gminy mogą uzyskać w trakcie organizowanych, przez urzędy wojewódzkie przy współpracy z Centrum Projektów Informatycznych MSWiA, konferencji informacyjnych. W przeprowadzonych już spotkaniach, które odbyły się w Krakowie, Kielcach, Białymstoku, Lublinie, Opolu, Wrocławiu, Bydgoszczy, Poznaniu, Katowicach, Gorzowie Wielkopolskim i Gdańsku uczestniczyło ponad 1 500 pracowników urzędów.

Oprócz odpowiedzi na pytania w kwestiach organizacyjnych i technicznych związanych z wdrożeniem ZMOKU, przedstawiciele urzędów poznali rządowe projekty informatyczne realizowane przez CPI MSWiA, które mogą przynieść samorządom.

Harmonogram kolejnych spotkań II. cyklu konferencji informacyjnych ZMOKU: 14.11.2011 – Szczecin, 15.11.2011 – Olsztyn.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.