Informacja publiczna będzie wysyłana pocztą elektroniczną

  • GK/mswia.gov.pl
  • 08-11-2011
  • drukuj
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji opracowało wzór wniosku o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej.

Wzór wniosku ma zawierać w szczególności: informacje o sposobie i formie przekazania wnioskodawcy informacji publicznej, a także o celu i zakresie ponownego wykorzystywania udostępnianej informacji publicznej.

Czytaj też: Nie trzeba majstrować przy ustawie o dostępie do informacji publicznej

Wnioskodawca będzie zobowiązany do wskazania jaki zakres informacji publicznej powinien zostać udostępniony, w jakim celu (np. dla wykonania opracowania naukowego, zestawienia informacji dla potrzeb komercyjnych) oraz w jakiej formie.

Czytaj też: Powstanie "przechowalnia" informacji publicznych

Udostępnienie informacji będzie możliwe w formie papierowej, dźwiękowej, wizualnej, audiowizualnej lub elektronicznej. Wnioskodawca będzie określał format danych w postaci elektronicznej lub sposobu utrwalenia informacji w postaci papierowej, wizualnej, dźwiękowej lub audiowizualnej, a także nośnik utrwalenia informacji publicznej w przypadku przesłania na adres do korespondencji lub odbioru osobistego.

Czytaj też: Kontrowersje wokół nowelizacji przepisów o informacji publicznej

Sposób doręczenia informacji publicznej uwzględnia odbiór osobisty, przesłanie na adres do korespondencji albo adres poczty elektronicznej. Projekt rozporządzenia MSWiA przewiduje także działanie przez pełnomocnika.

Rozporządzenie ma zacząć obowiązywać 29 grudnia 2011 r.

Treść rozporządzenia w dziale multimedia.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE