Infrastruktura teleinformatyczna w Polsce kuleje?

Infrastruktura teleinformatyczna w Polsce stanowi barierę we wdrażaniu działań związanych z e-administracją?
Infrastruktura teleinformatyczna w Polsce kuleje?
Hulewicz mówi, że większość obywateli mieszka w miastach i wydaje się, że dostęp do infrastruktury teleinformatycznej nie stanowi problemu. Ale badania wskazują inaczej (Paweł Hulewicz, fot.PTWP)

- Rzadko rozmawiamy o tym, że infrastruktura może być barierą do usług elektronicznych – zauważa Paweł Hulewicz, senior technology officer w Zespole Tax Management Consulting w Deloitte Doradztwo Podatkowe.

Hulewicz mówi, że większość obywateli mieszka w miastach i wydaje się, że dostęp do infrastruktury teleinformatycznej nie stanowi problemu. Ale badania wskazują inaczej.

- Jedną ze składowych branych pod uwagę w analizach jest wskaźnik infrastruktury teleinformatyczna. Polska jest na 44. miejscu pod tym względem na świecie. Na tle krajów europejskich pod względem infrastruktury wyprzedzają nas Czechy, Chorwacja, Słowenia, Litwa, Białoruś. – zaznacza Hulewicz.

Z taką opinią nie do końca zgadza się Paweł Jakubik, członek zarządu w Microsoft. - Nie zgodzę się, Polska jest w czubie jeśli chodzi o ilość smartfonów na mieszkańca. Jesteśmy jednym z najlepiej wyglądających krajów pod tym względem – mówi Jakubik.

Dodaje, że nie potrzebujemy już wszędzie stałego łącza, żeby używać usług cyfrowych. Często wystarcza tylko pakiet internetowy dostarczany przez operatora sieci komórkowej.

– Bariera w infrastrukturze jest gdzie indziej. To ten „back office” w sektorze publicznym. Infrastrukturalnie jest słabo przygotowany do dużych projektów – ocenia Jakubik.

Artykuł powstał na podstawie panelu „E-obywatel w e-urzędzie” podczas IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE