Instrukcja zakładania skrytek dla ZMOKU

  • GK/mojdowod.pl
  • 28-10-2011
  • drukuj
Centrum Projektów Informatycznych MSWiA przygotowało skróconą instrukcję konfiguracji skrytki na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej.
Instrukcja zakładania skrytek dla ZMOKU

Odpowiednia konfiguracja skrytki oraz zaktualizowane dane konta urzędu na ePUAP wymagane są do przeprowadzenia poprawnej integracji z systemem ZMOKU – (aplikacji przeznaczonej do realizacji zadań z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego). Szczegółowa instrukcja opisująca wymagane czynności, które administrator konta powinien wykonać, jest dostępna tutaj.

Za pomocą aplikacji ZMOKU, pracownicy urzędów gmin i urzędów stanu cywilnego, od 1 stycznia 2012 r. będą realizować zadania wynikające z ustawy z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności oraz z zakresu aktów stanu cywilnego (pod warunkiem podpisania przez gminy odpowiedniego porozumienia z Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji na przetwarzanie danych).

Czytaj też: Informatyczne usprawnienia ewidencji ludności

Niezbędnym warunkiem skutecznego wdrożenia usług w ramach projektu ZMOKU jest konieczność posiadania przez urząd gminy konta na ePUAP dla podmiotu publicznego, uzyskanie uprawnień instytucji publicznej i odpowiednie skonfigurowanie na tym koncie skrytki.

Wdrożenie ZMOKU stanowi jeden z etapów realizacji projektu pl.ID, którego celem jest wprowadzenie elektronicznego dowodu osobistego.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE