PARTNER PORTALU
  • BGK

Jak ulepszyć komunikację między urzędami?

  • AT    13 grudnia 2013 - 19:32
Jak ulepszyć komunikację między urzędami?

- Doprowadzenie do pełnej referencyjności rejestru PESEL pomoże w lepszej komunikacji elektronicznej między urzędami - informuje Rafał Magryś




Wiceminister Rafał Magryś 3 grudnia br. wziął udział w posiedzeniu Zespołu ds. Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego poświęconym projektom informatycznym realizowanym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych.

Wiceminister Magryś przedstawił nowy sposób realizacji projektów informatycznych w grupie MSW, który zapewnia:

- zachowanie pełnej kontroli Ministra Spraw Wewnętrznych nad strategicznymi projektami informatycznymi,

- budowę symetrycznych względem rynku kompetencji kadrowych (wcześniej wiedza znajdowała się głównie po stronie wykonawców zewnętrznych),

- zorientowanie rejestrów państwowych na świadczenie usług,

- uwzględnienie pełnego cyklu życia projektu (od planowania do utrzymania i modernizacji produktów w wieloletniej perspektywie).


Wiceminister Rafał Magryś przedstawił członkom zespołu założenia i aktualny stan realizacji projektu pl.ID. Projekt, przejęty przez MSW z Centrum Projektów Informatycznych na początku 2013 r. obejmuje modernizację i integrację rejestrów na bazie w pełni referencyjnego zbioru PESEL. Jego wdrożenie doprowadzi do lepszej komunikacji elektronicznej między urzędami, odmiejscowienia usług z zakresu ewidencji ludności, dowodów osobistych i aktów stanu cywilnego oraz udostępnieniu wielu usług za pośrednictwem Internetu.

Wykonawcą projektu jest Centralny Ośrodek Informatyki, jednostka nadzorowana przez MSW, który pełni rolę dostawcy kompleksowych rozwiązań informatycznych. Wiceminister Rafał Magryś podkreślił, że takie rozwiązanie umożliwia utrzymanie wiedzy i kompetencji w sektorze publicznym, przy zachowaniu pewności, że wykonanie zadań pozostaje w rękach wysoko wyspecjalizowanych ekspertów.

Zastępca dyrektora Departamentu Ewidencji Państwowych, Roman Kusyk, omówił zagadnienia związane z gruntowną przebudową systemu informatycznego Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w ramach projektu CEPiK 2.0. Realizacja projektu zostanie zakończona w 2016 r., jednak modernizowane moduły i nowe funkcjonalności będą oddawane stopniowo. Pierwszy z nich, pozwalający na uruchomienie Krajowego Punktu Kontaktowego realizującego postanowienia dyrektywy CBE, został oddany już w listopadzie. Dzięki temu Polska, jako jeden z pięciu krajów europejskich, jest technicznie przygotowana do automatycznej wymiany informacji o naruszeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Projekt CEPiK 2.0 pozwoli również na uruchomienie, w oparciu o ewidencję, licznych e-usług dla obywateli, przedsiębiorców i administracji. Obecnie w końcowym etapie przygotowań znajdują się usługi „Historia pojazdu” oraz „Bezpieczny autokar”.

Wiceminister Rafał Magryś podkreślił rolę, jaką MSW przykłada do opinii urzędników - użytkowników końcowych w procesie projektowania nowych rozwiązań informatycznych oraz zaprosił do konsultacji wdrażanych rozwiązań. Dalsze uzgodnienia będą prowadzone w formie wymiany bieżących uwag między władzami samorządowymi oraz realizatorem projektu (MSW), również w ramach dalszych działań Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.