Już 20 tys. profili zaufanych

  • GK/cpi.mswia.gov.pl
  • 14-10-2011
  • drukuj
Profil zaufany, jako metoda uwierzytelniania obywateli cieszy się coraz większą popularnością. W cztery miesiące od udostępnienia założonych zostało 20 tys. profili.
Już 20 tys. profili zaufanych

Możliwość załatwienia spraw administracyjnych przez internet, w miejscu i czasie dogodnym uzyskało 20 tys. obywateli.

Czytaj też: Samorządowi liderzy elektronicznych usług

Mniej papierów i brak konieczności osobistego stawiennictwa w urzędzie. Brak konieczności stosowania dodatkowych urządzeń, choćby czytnika kart czy instalacji specjalnego oprogramowania. Te i inne korzyści zyskują obywatele stosując profil zaufany w kontaktach z administracją drogą elektroniczną.

Czytaj też: Profil zaufany w woj. warmińsko-mazurskim

A co najważniejsze dla kieszeni obywatela – profil zaufany jest bezpłatny. Uzyskuje się go po jednorazowej wizycie w urzędzie, podczas której urzędnik potwierdza tożsamość obywatela nadając mu status „zaufanego”.

Czytaj też: Profil zaufany od czwartku - co załatwisz w sieci?

Biorąc pod uwagę zakup tylko 20 tys. sztuk bezpiecznych podpisów elektronicznych (ważnych 2 lata) zaoszczędzono ok. 6 200 000,00 zł (koszt podpisu ok. 310 zł) oraz wdrożenie profilu zaufanego – 1 267 310,79 zł. Oszczędności (po odliczeniu kosztu wdrożenia), uzyskane dzięki wprowadzonemu rozwiązaniu wynoszą 4 932 689,21 zł i stale rosną.

Czytaj też: Profil zaufany już dostępny w Tychach

Z profilu zaufanego oraz elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) korzystają już m.in.: Ministerstwo Gospodarki w systemie CEiDG, Urząd m.st. Stołecznego Warszawy, Uniwersytet Jagielloński, Wrota Warmii i Mazur, Wrota Podlasia czy też Główny Urząd Statystyczny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE