Koniec z głośnymi reklamami

  • Dziennik Gazeta Prawna
  • 14-12-2009
  • drukuj
Za pół roku nie będzie trzeba ściszać reklam, bo KRRiT nałoży na polskich nadawców obowiązek dbania o to, aby nie były głośniejsze od zwykłych programów.

Głośne reklamy, od lat irytują widzów. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przyjmie jutro rozporządzenie, które nałoży na polskie stacje obowiązek dokładnego sprawdzenia każdego spotu, tak by nie był głośniejszy niż programy emitowane przed blokiem reklamowym i bezpośrednio po nim – ustalił „Dziennik Gazeta Prawna”.

Nadawcy i agencje reklamowe będą mieli pół roku na dostosowanie się do nowego prawa. Już trzy lata temu rzecznik praw obywatelskich zwracał uwagę, że nagłe natężenie dźwięku reklam burzy „spokój psychiczny” i jest ingerencją w naszą prywatność.

 „Otrzymywaliśmy dużo skarg od widzów w tej sprawie. Zdecydowaliśmy się ostatecznie uregulować tę kwestię, choć nie było to łatwe” – przyznaje Tomasz Borysiuk, członek KRRiT.

Dotąd stacje uważały, że wszystko jest w porządku. Teraz będą musieli używać do oceniania głośności reklam określonych przez radę urządzeń. Jeśli się nie dostosują zapłacą karę. „I nie chodzi tylko o upomnienia czy kary finansowe, ale też sankcje związane z telewizyjną koncesją – ostrzega przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

No i dobrze

Karol, 2009-12-16 08:01:39 odpowiedz

Ach i KILKA LAT polscy ogladacze TV mieli psute nerwy a Rada potrzebowal za kilka lat by podjac tak latwa decyzje????smieszne jak w POLSCE instytucje dbaja o dobro swoich sponsorow (PODATNIKOW!!! )

Emir, 2009-12-14 23:22:13 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE