PARTNER PORTALU
  • BGK

Łatwiejsze korzystanie z ePUAP

  • Anna Trojanowska    24 lutego 2012 - 17:44
Łatwiejsze korzystanie z ePUAP

- Uproszczony proces zakładania konta, zwiększenie bezpieczeństwa w procesie „przypomnij hasło” oraz możliwość wcześniejszej weryfikacji dostępności wybranego identyfikatora w systemie to najnowsze zmiany, jakie zostały wprowadzone w funkcjonowaniu elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej - informuje CPI.




Modyfikacje sytemu ułatwią użytkownikom korzystanie z ePUAP.

Jedną ze zmian, która ułatwia korzystanie z platformy, jest uproszczenie procesu zakładania konta dla użytkowników indywidualnych. W porównaniu do wcześniejszej wersji, procedura zakładania konta została skrócona. Dotychczas użytkownik systemu mógł dokonać wyboru spośród dostępnych opcji: osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba fizyczna reprezentująca osobę prawną, osoba fizyczna reprezentująca jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej. Ponieważ większość kont zakładanych w systemie należy do osób fizycznych, wybór typu konta lub organizacji na tym etapie procesu został pominięty.

Czytaj też:  "ePUAP" krok po kroku już on-line

Jak informuje Centrum Projektów Informatycznych (CPI) dbając o to, by korzystanie z platformy ePUAP było bardziej przyjazne, wprowadzone zostały udogodnienia w jej funkcjonowaniu. Jedną ze zmian, która ułatwi korzystanie z platformy, jest uproszczenie procesu zakładania konta dla użytkowników indywidualnych.

Odtąd, proces jest skrócony o etap związany z definiowaniem tzw. podmiotu zakładającego konto. Dotychczas użytkownik systemu mógł dokonać wyboru spośród dostępnych opcji: osoba fizyczna, osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba fizyczna reprezentująca osobę prawną, osoba fizyczna reprezentująca jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej. Ponieważ większość kont zakładanych w systemie, to konta osób fizycznych, wybór typu konta lub organizacji na tym etapie został pominięty - podaje CPI.

Obecnie wszystkie konta zakładane na platformie są domyślnie kontami osób fizycznych. W przypadku, gdy osoba fizyczna chce założyć konto, jako inny podmiot, np. osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, może założyć dodatkowy podmiot do istniejącego konta po zalogowaniu się z poziomu: „moje konto->zarządzanie kontem->utwórz nowy podmiot".

Innym udogodnieniem wprowadzonym dla użytkowników zakładających konto na ePUAP, jest możliwość sprawdzenia, czy nazwa loginu - identyfikator, który użytkownik będzie wykorzystywać na etapie logowania się do systemu, jest dostępna, czy też jest już zajęta przez innego użytkownika. Weryfikacji tej można dokonać jeszcze zanim wypełnione zostaną wszystkie wymagane pola w formularzu. Dotychczas informacja taka pojawiała się na ekranie dopiero po wybraniu opcji „załóż konto", co związane było z koniecznością ponownego uzupełniania, niektórych danych w sytuacji, gdy wybrany login był już niedostępny - donosi CPI

Kolejną zmianą wprowadzoną w systemie ePUAP jest zwiększenie bezpieczeństwa w procesie „przypomnij hasło" dla użytkowników posiadających profil zaufany. Obecnie właściciel profilu zaufanego, chcąc odzyskać hasło, musi oprócz swojego identyfikatora i adresu email podać również swój nr PESEL.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Łupek, 2012-02-24 21:34:52

    Niektórzy nie chcą korzystać z "etapów pośrednich" ! Szkoda i przykrość!!!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.