Listonosze z mobilną aplikacją

• Poczta Polska wyposażyła ponad 20 tys. listonoszy w całym kraju w urządzenia mobilne, która będą wykorzystywane na potrzeby obsługi korespondencji sądów,
• Dzięki tym urządzeniom w przyszłości będzie możliwe obsłużenie spisu powszechnego, czy przyjmowanie wniosków od osób, które chcą skorzystać z programu Rodzina 500+.
Listonosze z mobilną aplikacją
Poczta Polska wyposażyła ponad 20 tys. listonoszy w całym kraju w urządzenia mobilne (fot.pocztapolska.blog)

Poczta Polska uruchamia 'Mobilnego Listonosza' m.in. z myślą o Progamie 500+
poinformowali przedstawiciele Poczty Polskiej.

"Od listopada zeszłego roku zaczęliśmy pilotaż. Podczas jego realizacji przyjęliśmy 2 mln przesyłek, czyli około 50 tys. dziennie. W niedalekiej przyszłości aplikacja mobilna stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej" - powiedział dyrektor odpowiedzialny za projekt "Mobilny Listonosz" w Poczcie Polskiej Łukasz Kulesza podczas spotkania z dziennikarzami.

Od marca Poczta Polska rozpoczyna realizację trzyletniego kontraktu na obsługę korespondencji sądowej. Firma szacuje, że w ciągu tego okresu dostarczy m.in. ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. "Myślę, że w pierwszym okresie będziemy przyjmować około 30 tys. przesyłek dziennie" - dodał Kulesza.

Zdaniem dyrektora odpowiadającego za programy kluczowe w Poczcie Polskiej Tomasza Jeruzalskiego, w przyszłości mobilna aplikacja pozwoli na prowadzenie różnego typu e-usługi m.in. dla administracji państwowej.

"Ponad 20 tys. listonoszy w Polsce będzie miało możliwość zrealizowania na przykład kolejnego spisu powszechnego czy przyjmowania wniosków na program Rodzina 500+. Możemy również wykorzystać ich możliwość w sytuacjach kryzysowych powiadamiając listonoszy o zagrożeniach np. powodzią na danym terenie" - dodał Jeruzalski.

Przedstawiciele Poczty Polskiej powiedzieli również, że tablety pozwolą w przyszłości również na świadczenie usług finansowych, przyjmowania płatności na rachunki, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych.

Kulesza zapowiedział także, że od lipca w placówkach Poczty Polskiej wszyscy klienci będą mogli zapłacić za produkty i usługi kartami płatniczymi i opłacić bezgotówkowo również przesyłkę pobraniową bezpośrednio u listonosza.

W połowie lutego br. Poczta informowała, że będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej. Przetarg na obsługę transakcji bezgotówkowych wygrało konsorcjum PKO BP i eService.

Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać również z usług dodatkowych takich jak cash-back, wypłata gotówki, doładowania telefonów komórkowych czy sprzedaż voucherów.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.