PARTNER PORTALU
  • BGK

Listonosze z mobilną aplikacją

  • pt/pap    29 lutego 2016 - 13:51
Listonosze z mobilną aplikacją
Poczta Polska wyposażyła ponad 20 tys. listonoszy w całym kraju w urządzenia mobilne (fot.pocztapolska.blog)

• Poczta Polska wyposażyła ponad 20 tys. listonoszy w całym kraju w urządzenia mobilne, która będą wykorzystywane na potrzeby obsługi korespondencji sądów,
• Dzięki tym urządzeniom w przyszłości będzie możliwe obsłużenie spisu powszechnego, czy przyjmowanie wniosków od osób, które chcą skorzystać z programu Rodzina 500+.




Poczta Polska uruchamia 'Mobilnego Listonosza' m.in. z myślą o Progamie 500+
poinformowali przedstawiciele Poczty Polskiej.

"Od listopada zeszłego roku zaczęliśmy pilotaż. Podczas jego realizacji przyjęliśmy 2 mln przesyłek, czyli około 50 tys. dziennie. W niedalekiej przyszłości aplikacja mobilna stanie się platformą skupiającą wiele innowacyjnych usług Poczty Polskiej" - powiedział dyrektor odpowiedzialny za projekt "Mobilny Listonosz" w Poczcie Polskiej Łukasz Kulesza podczas spotkania z dziennikarzami.

Od marca Poczta Polska rozpoczyna realizację trzyletniego kontraktu na obsługę korespondencji sądowej. Firma szacuje, że w ciągu tego okresu dostarczy m.in. ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. "Myślę, że w pierwszym okresie będziemy przyjmować około 30 tys. przesyłek dziennie" - dodał Kulesza.

Zdaniem dyrektora odpowiadającego za programy kluczowe w Poczcie Polskiej Tomasza Jeruzalskiego, w przyszłości mobilna aplikacja pozwoli na prowadzenie różnego typu e-usługi m.in. dla administracji państwowej.

"Ponad 20 tys. listonoszy w Polsce będzie miało możliwość zrealizowania na przykład kolejnego spisu powszechnego czy przyjmowania wniosków na program Rodzina 500+. Możemy również wykorzystać ich możliwość w sytuacjach kryzysowych powiadamiając listonoszy o zagrożeniach np. powodzią na danym terenie" - dodał Jeruzalski.

Przedstawiciele Poczty Polskiej powiedzieli również, że tablety pozwolą w przyszłości również na świadczenie usług finansowych, przyjmowania płatności na rachunki, sprzedaż usług ubezpieczeniowych czy doręczanie przekazów pocztowych.

Kulesza zapowiedział także, że od lipca w placówkach Poczty Polskiej wszyscy klienci będą mogli zapłacić za produkty i usługi kartami płatniczymi i opłacić bezgotówkowo również przesyłkę pobraniową bezpośrednio u listonosza.

W połowie lutego br. Poczta informowała, że będzie akceptować płatności kartami VISA i MasterCard, w tym również realizowane w technologii bezstykowej. Przetarg na obsługę transakcji bezgotówkowych wygrało konsorcjum PKO BP i eService.

Dzięki zainstalowanym terminalom POS, klienci będą mogli skorzystać również z usług dodatkowych takich jak cash-back, wypłata gotówki, doładowania telefonów komórkowych czy sprzedaż voucherów.

Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.