Lublin: portal wygodny, ale mało funkcjonalny

  • Przegląd prasy/Gazeta Wyborcza Lublin
  • 28-05-2011
  • drukuj
Eksperci pisma "Komputer świat" uznali miejski portal informacyjny lublin.eu za jeden z najlepszych w Polsce, ale znacznie gorzej ocenili funkcjonalność oficjalnej strony ratusza.
Lublin: portal wygodny, ale mało funkcjonalny

Załatwianie spraw można zacząć przez internet, ale w większości wypadków i tak trzeba osobiście odwiedzić urząd miejski - informuje "Gazeta Wyborcza Lublin".

Czasopismo "Komputer Świat" co roku testuje wygodę i funkcjonalność stron internetowych i portali prowadzonych przez największe polskie miasta. Drugi rok z rzędu eksperci pisma leją miód na serce urzędników odpowiedzialnych za funkcjonowanie ratusza w sieci. Miejski portal Lublin.eu, podobnie jak w 2010 r., zajął drugie miejsce w klasyfikacji miejskich witryn ocenianych pod kątem wygody użytkownika.

Czytaj też: E-urząd miasta Katowice nagrodzony

W tegorocznym podsumowaniu miejskich witryn lubelską przebiła jedynie strona warszawskiego ratusza. Nasz samorząd nie zapomniał pochwalić się sukcesem na swojej stronie internetowej Um.lublin.pl.

Ta strona nie wspomniała jednak o sporej łyżce dziegciu, jaki przyniósł jej ranking "Komputer Świata". Eksperci gazety, biorąc pod lupę funkcjonalność miejskich stron, sklasyfikowali um.lublin.pl dopiero na 13. miejscu (na 18 stron objętych rankingiem).

Wymagania użytkowników rosną, a strona lubelskiego ratusza przestała się rozwijać. W latach 2007-2008 przeszła istną rewolucję, gdy pojawiły się szczegółowe informacje o sposobie załatwiania poszczególnych spraw, gotowe wzory dokumentów do pobrania, bardzo wygodna możliwość zarezerwowania wizyty w urzędzie np. w celu wyrobienia dowodu rejestracyjnego, co okazało się wielkim sukcesem, bo zlikwidowało kolejki kłębiące się na korytarzach wydziału komunikacji urzędu miasta. Uruchomiono wtedy także infolinię.

- Część procedur, np. sprawy budowlane, wymagają obecności mieszkańca w urzędzie. Kilkanaście można załatwić, wysyłając wnioski za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej urzędu - tłumaczy Grzegorz Hunicz, dyrektor wydziału informatyki i telekomunikacji urzędu miasta.

Przyznaje, że ostatnie lata jego wydział poświęcił na zamieszczenie na stronie procedur i rozszerzenia możliwości załatwiania jak największej ilości spraw.

- Nasz urząd jest nowoczesny i mocno stawiamy na rozwój stron internetowych urzędu, zarówno Um.lublin.pl, jak i Lublin.eu. Chcemy w tym roku uruchomić nowe funkcje, np. czat z prezydentem Krzysztofem Żukiem (oceń prezydenta) - mówi Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik prasowy prezydenta Lublina.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE