Ministerstwo Cyfryzacji: Kolejne usługi on-line jeszcze w tym roku

Płatności za wydanie odpisu, sprawdzenie dane swojego auta, zgłoszenie jego sprzedaży czy utraty dowodu osobistego on-line - między innymi te usługi będą dostępne jeszcze do końca tego roku zapowiada Ministerstwo Cyfryzacji.
Ministerstwo Cyfryzacji: Kolejne usługi on-line jeszcze w tym roku
Plany MC i innych ministerstw przewidują, że do końca tego roku obywatele mogą zyskać m.in. możliwość elektronicznej rejestracji narodzin dziecka (fot. Pixabay)

• Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało zestawienie usług, jakie planowane są do wdrożenia w drugiej połowie tego roku.

• W drugiej połowie tego roku pojawią się nowe przyjazne formularze m.in. do zgłaszania on-line utraty dowodu osobistego czy zbycia pojazdu.

• Również przedsiębiorcy zyskają kilka nowych możliwości kompleksowego załatwiania spraw drogą elektroniczną.

 

W ślad za prezentacją listy pół tysiąca nowych i poprawionych usług elektronicznych, jakie pojawiły się przez ostatnie półtora roku, Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało zestawienie usług, jakie planowane są do wdrożenia w drugiej połowie tego roku. Do listy zmian w pierwszej kolejności wytypowane zostały te usługi, z których obywatele korzystają najczęściej i o które najczęściej pytają.

Lista liczy w sumie 32 pozycji, ale może się jeszcze rozszerzyć o kolejne. Oto lista planowanych usług.

Są to nie tylko nowe usługi cyfrowe, jakie Ministerstwo Cyfryzacji i inne resorty planują udostępnić obywatelom. W zestawieniu uwzględnione zostały również nowe formularze elektroniczne, które zostaną poprawione lub zmodyfikowane, by korzystanie z nich było bardziej przyjazne i intuicyjne dla obywatela.

Plany MC i innych ministerstw przewidują, że do końca tego roku obywatele mogą zyskać m.in. możliwość elektronicznej rejestracji narodzin dziecka czy sprawdzenia danych swojego pojazdu. Do tej pory takiej możliwości nie było.

Największą zmianą będzie możliwość elektronicznej rejestracji narodzin dziecka. Obecnie czynność ta wymaga stawienia się w urzędzie. Tymczasem konieczność załatwiania formalności jest jedną z ostatnich rzeczy, o jakich myślą rodzice, gdy na świat przychodzi ich potomstwo.

Pilotaż w Ełku

Pierwszym krokiem będzie tu pilotaż przeprowadzony wspólnie ze szpitalem w Ełku. Rejestracji narodzin w USC będzie tam można dokonać za pośrednictwem pracownika szpitala na podstawie specjalnego pełnomocnictwa. Ma to na celu pokazanie, że nawet bez zmiany procedur administracyjnych można szukać niestandardowych rozwiązań, które ułatwiają życie obywatelom.

W drugim etapie zostanie opracowany odpowiedni wniosek, który rodzice będą mogli złożyć sami drogą elektroniczną. Ostateczny termin wdrożenia jest tu uzależniony od terminu wejścia w życie niezbędnych do tego zmian prawnych.

Płatności on-line za wydanie odpisu

Ułatwienia pojawią się również przy uzyskiwaniu odpisów aktu stanu cywilnego. Pojawi się tu nowy, bardziej przyjazny formularz oraz możliwość dokonania płatności on-line za wydanie odpisu.

W drugiej połowie tego roku pojawią się też nowe przyjazne formularze m.in. do zgłaszania on-line utraty dowodu osobistego czy zbycia pojazdu. Kierowcy zyskają dodatkowo możliwość prostszego składania wniosku o wydanie prawa jazdy.

 


KOMENTARZE (2)ZOBACZ WSZYSTKIE

Nowość! Innowacja. Zatem czy zasadne byłoby, aby w Konstytucji RP był zapis (art. 217) w stylu idei i miary: "Nakładanie podatków, innych danin publicznych, określanie podmiotów, przedmiotów opodatkowania i stawek podatkowych, a także zasad przyznawania ulg i umorzeń oraz kategorii podmiotów zw...olnionych od podatków następuje w drodze ustawy" przy czym narodowe, podstawowe, media publiczne, takie jak, radio i telewizja, finansowane są przede wszystkim ze środków publicznych w szczególności uzyskanych z wpłat bezpośrednich od obywateli w oparciu o nadany im nr PESEL? gmina - urząd lokalny - (baza PESEL / baza danina RTV / referat opłat niepodatkowych) - wpis do bazy przez podmiot uprawniony, np., zwolnienie z opłaty, zmniejszenie opłaty, dokonanie opłaty online * Dziecko się urodzi i jak nadany zostanie dla niego PESEL, to już można będzie online wpłacić na publiczne media RTV. Jak płatnikiem będzie 30 mln obywateli z PESEL RP niezależnie od wieku po 4 zł na miesiąc, to byłoby przez rok 12 * 4 * 30 mln = 1.440.000.000 zł. * Czy to wymaga wiele roboty dla pani Minister Cyfryzacji? rozwiń

nono, 2017-06-10 12:09:44 odpowiedz

Jedyna Pani w rzadzie PiS którą podziwiam i która idzie w dobrym kierunku

tomi, 2017-06-09 18:05:56 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE