PARTNER PORTALU
  • BGK

Ministerstwo Cyfryzacji: Kolejne usługi on-line jeszcze w tym roku

  • pt    9 czerwca 2017 - 10:59
Ministerstwo Cyfryzacji: Kolejne usługi on-line jeszcze w tym roku
Plany MC i innych ministerstw przewidują, że do końca tego roku obywatele mogą zyskać m.in. możliwość elektronicznej rejestracji narodzin dziecka (fot. Pixabay)

Płatności za wydanie odpisu, sprawdzenie dane swojego auta, zgłoszenie jego sprzedaży czy utraty dowodu osobistego on-line - między innymi te usługi będą dostępne jeszcze do końca tego roku zapowiada Ministerstwo Cyfryzacji.




• Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało zestawienie usług, jakie planowane są do wdrożenia w drugiej połowie tego roku.

• W drugiej połowie tego roku pojawią się nowe przyjazne formularze m.in. do zgłaszania on-line utraty dowodu osobistego czy zbycia pojazdu.

• Również przedsiębiorcy zyskają kilka nowych możliwości kompleksowego załatwiania spraw drogą elektroniczną.

 

W ślad za prezentacją listy pół tysiąca nowych i poprawionych usług elektronicznych, jakie pojawiły się przez ostatnie półtora roku, Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało zestawienie usług, jakie planowane są do wdrożenia w drugiej połowie tego roku. Do listy zmian w pierwszej kolejności wytypowane zostały te usługi, z których obywatele korzystają najczęściej i o które najczęściej pytają.

Lista liczy w sumie 32 pozycji, ale może się jeszcze rozszerzyć o kolejne. Oto lista planowanych usług.

Są to nie tylko nowe usługi cyfrowe, jakie Ministerstwo Cyfryzacji i inne resorty planują udostępnić obywatelom. W zestawieniu uwzględnione zostały również nowe formularze elektroniczne, które zostaną poprawione lub zmodyfikowane, by korzystanie z nich było bardziej przyjazne i intuicyjne dla obywatela.

Plany MC i innych ministerstw przewidują, że do końca tego roku obywatele mogą zyskać m.in. możliwość elektronicznej rejestracji narodzin dziecka czy sprawdzenia danych swojego pojazdu. Do tej pory takiej możliwości nie było.

Największą zmianą będzie możliwość elektronicznej rejestracji narodzin dziecka. Obecnie czynność ta wymaga stawienia się w urzędzie. Tymczasem konieczność załatwiania formalności jest jedną z ostatnich rzeczy, o jakich myślą rodzice, gdy na świat przychodzi ich potomstwo.

Pilotaż w Ełku

Pierwszym krokiem będzie tu pilotaż przeprowadzony wspólnie ze szpitalem w Ełku. Rejestracji narodzin w USC będzie tam można dokonać za pośrednictwem pracownika szpitala na podstawie specjalnego pełnomocnictwa. Ma to na celu pokazanie, że nawet bez zmiany procedur administracyjnych można szukać niestandardowych rozwiązań, które ułatwiają życie obywatelom.

W drugim etapie zostanie opracowany odpowiedni wniosek, który rodzice będą mogli złożyć sami drogą elektroniczną. Ostateczny termin wdrożenia jest tu uzależniony od terminu wejścia w życie niezbędnych do tego zmian prawnych.

Płatności on-line za wydanie odpisu

Ułatwienia pojawią się również przy uzyskiwaniu odpisów aktu stanu cywilnego. Pojawi się tu nowy, bardziej przyjazny formularz oraz możliwość dokonania płatności on-line za wydanie odpisu.

W drugiej połowie tego roku pojawią się też nowe przyjazne formularze m.in. do zgłaszania on-line utraty dowodu osobistego czy zbycia pojazdu. Kierowcy zyskają dodatkowo możliwość prostszego składania wniosku o wydanie prawa jazdy.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (2)

  • nono, 2017-06-10 12:09:44

    Nowość! Innowacja. Zatem czy zasadne byłoby, aby w Konstytucji RP był zapis (art. 217) w stylu idei i miary: "Nakładanie podatków, innych danin publicznych, określanie podmiotów, przedmiotów opodatkowania i stawek podatkowych, a także zasad przyznawania ulg i umorzeń oraz kategorii podmiotów zw...olnionych od podatków następuje w drodze ustawy" przy czym narodowe, podstawowe, media publiczne, takie jak, radio i telewizja, finansowane są przede wszystkim ze środków publicznych w szczególności uzyskanych z wpłat bezpośrednich od obywateli w oparciu o nadany im nr PESEL? gmina - urząd lokalny - (baza PESEL / baza danina RTV / referat opłat niepodatkowych) - wpis do bazy przez podmiot uprawniony, np., zwolnienie z opłaty, zmniejszenie opłaty, dokonanie opłaty online * Dziecko się urodzi i jak nadany zostanie dla niego PESEL, to już można będzie online wpłacić na publiczne media RTV. Jak płatnikiem będzie 30 mln obywateli z PESEL RP niezależnie od wieku po 4 zł na miesiąc, to byłoby przez rok 12 * 4 * 30 mln = 1.440.000.000 zł. * Czy to wymaga wiele roboty dla pani Minister Cyfryzacji?  rozwiń
  • tomi, 2017-06-09 18:05:56

    Jedyna Pani w rzadzie PiS którą podziwiam i która idzie w dobrym kierunku

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.