PARTNER PORTALU
  • BGK

Ministerstwo Cyfryzacji: Mamy o pięćset usług cyfrowych więcej niż w 2015 r.

  • GP    7 czerwca 2017 - 06:55
Ministerstwo Cyfryzacji: Mamy o pięćset usług cyfrowych więcej niż w 2015 r.
anna Sreżyńska jest jednym z najmniej kontrowersyjnych ministrów obecnego rządu. Ma opinię fachowca. (fot.:youtube.com)

Resort Anny Streżyńskiej podsumował działania w reformie cyfrowej. Najczęściej używane e-wnioski i usługi to przyznanie świadczenia 500 plus, Profil Zaufany i internetowa weryfikacja punktów karnych.




• Opublikowane przez resort statystyki cyfryzacji obejmują okres od grudnia 2015 roku do czerwca br.

• Jako jeden z kluczowych elementów cyfryzacji kraju, który jeszcze poszerzy swoje możliwości, resort cyfryzacji wskazuje portal obywatel.gov.pl.

Ministerstwo Cyfryzacji podsumowało ponad dwa lata działalności w zakresie wdrażania e-usług w polskim systemie cyfryzacji państwa. Zdaniem ministerstwa od końca 2015 roku do końca pierwszej połowy 2017 katalog usług cyfrowych wzbogaci się łącznie o ponad pół tysiąca nowych i zmodyfikowanych usług.

Ministerstwo, którym kieruje Anna Streżyńska, akcentowało we wtorek (6 czerwca), że kluczowym programem, który doprowadził do zaznaczonego skoku jest inicjatywa "Od papierowej do cyfrowej Polski". Ten program działa od 2016 roku i stawia sobie za cel cyfryzację administracji publicznej na różnych poziomach jej działania.

Jako zobrazowanie udanych inicjatyw w zakresie informatyzacji państwa Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało zestawienie (także dołączone do naszego materiału), w którym wyróżniono np. usługi najpopularniejsze wśród Polaków a także linki do witryn administracji rządowej, w których można znaleźć wnioski do konkretnych usług cyfrowych.

I tak, najpopularniejsze usługi resortowe to wnioski o 500+ wysyłane drogą elektroniczną, Profil Zaufany, z którego korzystają banki a także wyszukiwarka przyznawanych punktów karnych za wykroczenia drogowe..

- Od momentu, gdy usługa ta została udostępniona skorzystało z niej już prawie 300 tys. obywateli. Co godzinę swoje punkty karne w Internecie sprawdzają średnio 374 osoby. Kolejną usługą istotną dla obywateli w 2017/2018 r. jest wniosek o wydanie dowodu osobistego - pisał na swoich stronach resort cyfryzacji.

Rosnącym zainteresowaniem Polaków ma też ciszyć się portal obywatel.gov.pl. Zgrupowane są na nim (wraz z opisami) niektóre usługi, z jakich można korzystać elektronicznie. Jak zapewnia ministerstwo jego katalog się jeszcze poszerzy.

W komunikacji internetowej ministerstwo zdecydowało się opublikować szereg grafik, które obrazują postęp cyfryzacji w kraju. Poniższe pokazują skuteczność elektronicznych wniosków, które dla ministerstwa pokazują "rosnąca niezawodność".

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!


Multimedia



REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.