Ministerstwo Cyfryzacji: Mamy o pięćset usług cyfrowych więcej niż w 2015 r.

Resort Anny Streżyńskiej podsumował działania w reformie cyfrowej. Najczęściej używane e-wnioski i usługi to przyznanie świadczenia 500 plus, Profil Zaufany i internetowa weryfikacja punktów karnych.
Ministerstwo Cyfryzacji: Mamy o pięćset usług cyfrowych więcej niż w 2015 r.
anna Sreżyńska jest jednym z najmniej kontrowersyjnych ministrów obecnego rządu. Ma opinię fachowca. (fot.:youtube.com)

• Opublikowane przez resort statystyki cyfryzacji obejmują okres od grudnia 2015 roku do czerwca br.

• Jako jeden z kluczowych elementów cyfryzacji kraju, który jeszcze poszerzy swoje możliwości, resort cyfryzacji wskazuje portal obywatel.gov.pl.

Ministerstwo Cyfryzacji podsumowało ponad dwa lata działalności w zakresie wdrażania e-usług w polskim systemie cyfryzacji państwa. Zdaniem ministerstwa od końca 2015 roku do końca pierwszej połowy 2017 katalog usług cyfrowych wzbogaci się łącznie o ponad pół tysiąca nowych i zmodyfikowanych usług.

Ministerstwo, którym kieruje Anna Streżyńska, akcentowało we wtorek (6 czerwca), że kluczowym programem, który doprowadził do zaznaczonego skoku jest inicjatywa "Od papierowej do cyfrowej Polski". Ten program działa od 2016 roku i stawia sobie za cel cyfryzację administracji publicznej na różnych poziomach jej działania.

Jako zobrazowanie udanych inicjatyw w zakresie informatyzacji państwa Ministerstwo Cyfryzacji opublikowało zestawienie (także dołączone do naszego materiału), w którym wyróżniono np. usługi najpopularniejsze wśród Polaków a także linki do witryn administracji rządowej, w których można znaleźć wnioski do konkretnych usług cyfrowych.

I tak, najpopularniejsze usługi resortowe to wnioski o 500+ wysyłane drogą elektroniczną, Profil Zaufany, z którego korzystają banki a także wyszukiwarka przyznawanych punktów karnych za wykroczenia drogowe..

- Od momentu, gdy usługa ta została udostępniona skorzystało z niej już prawie 300 tys. obywateli. Co godzinę swoje punkty karne w Internecie sprawdzają średnio 374 osoby. Kolejną usługą istotną dla obywateli w 2017/2018 r. jest wniosek o wydanie dowodu osobistego - pisał na swoich stronach resort cyfryzacji.

Rosnącym zainteresowaniem Polaków ma też ciszyć się portal obywatel.gov.pl. Zgrupowane są na nim (wraz z opisami) niektóre usługi, z jakich można korzystać elektronicznie. Jak zapewnia ministerstwo jego katalog się jeszcze poszerzy.

W komunikacji internetowej ministerstwo zdecydowało się opublikować szereg grafik, które obrazują postęp cyfryzacji w kraju. Poniższe pokazują skuteczność elektronicznych wniosków, które dla ministerstwa pokazują "rosnąca niezawodność".

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE