Nowa jakość w życiu lokalnych społeczności

Projekt „Razem możemy więcej!” ma aktywizować lokalne społeczności i pokazać im, że nawet dzięki małym przedsięwzięciom, realizowanym wspólnie z innymi, mogą dokonać pozytywnych zmian w swoim mieście, dzielnicy czy osiedlu.
Nowa jakość w życiu lokalnych społeczności

Głównym celem projektu „Razem możemy więcej!" jest wyłonienie najciekawszych i najbardziej wartościowych przedsięwzięć, które następnie zostaną sfinansowane przez Groupon, lidera rynku ofert lokalnych, który uruchomił platformę, dzięki której Polacy zyskali nowe miejsce na tworzenie i promocję inicjatyw wnoszących nową jakość w życie lokalnych społeczności.

Do 25 sierpnia mieszkańcy Krakowa, Poznania, Łodzi, Trójmiasta, Warszawy oraz Wrocławia mogą zgłaszać pomysły na lokalne inicjatywy społeczne. Autorzy projektów, które wzbudzą największe zainteresowanie i zdobędą najwięcej głosów poparcia, otrzymają od Groupon granty w wysokości 10 tysięcy złotych na ich realizację.

W ten sposób Groupon chce aktywizować lokalne społeczności i pokazać im, że nawet dzięki małym przedsięwzięciom, realizowanym wspólnie z innymi, mogą dokonać pozytywnych zmian w swoim mieście, dzielnicy czy osiedlu.

Dodatkowo, uczestnicy projektu mogą zgłaszać własne pomysły na nowe, oryginalne oferty lokalne, których do tej pory nie były dostępne w ich mieście. W otwartym głosowaniu wybranych zostanie sześć najciekawszych propozycji, które zostaną włączone do portfolio ofert Groupon, a ich pomysłodawcy będą mogli bezpłatnie z nich skorzystać.

- Uruchamiając platformę Groupon Starter, oddajemy w ręce lokalnych społeczności nowatorskie i wszechstronne narzędzie, poprzez które chcemy wesprzeć ich integrację oraz pomóc w podejmowaniu realnych działań, których efektem ma być pozytywna zmianę w najbliższym otoczeniu - mówi Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca Groupon Polska.

Jak wynika z badania przygotowanego przez TNS „Zaangażowanie społeczne Polaków„, Polacy doceniają potencjał wspólnego działania, zwłaszcza na poziomie lokalnym - swojego miasta, dzielnicy czy osiedla.

Aż 80 proc. badanych wierzy, że problemy swojego otoczenia łatwiej rozwiązywać w grupie niż w pojedynkę, a 70 proc. spotkało się w swojej najbliższej okolicy z przykładami inicjatyw, w których zwykli ludzie lub organizacje pozarządowe starali się rozwiązać lub zwrócić uwagę na jakiś problem.

Środkiem komunikacji, który w opinii aż 84 proc. respondentów najbardziej ułatwia angażowanie się w różnorodne inicjatywy jest internet. Pozwala on w prosty sposób łączyć grupy osób, wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei.

- Ludzie z natury są istotami społecznymi, a grupa do której przynależą lub do której aspirują mówi o nich wiele jako o jednostkach. Od dzieciństwa aż po starość większość z nas marzy o tym, żeby należeć do jakieś grupy, być jej członkiem. To daje nam poczucie bezpieczeństwa, pozwala na realizację marzeń, jest źródłem radości. Będąc w grupie, wchodząc w interakcje z innymi, uczymy się samych siebie, dowiadujemy się jakimi ludźmi jesteśmy i na co nas stać. Grupa to nasze społeczne lustro, w którym przeglądamy się na co dzień - komentuje wyniki badania Tomasz Sobierajski, doktor socjologii z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Dodaje, że obecnie jesteśmy świadkami i uczestnikami zmiany definicji wspólnot, w których żyjemy.

- Internet stał się jednym z najważniejszych miejsc, w którym powstają grupy wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei - podkreśla Tomasz Sobierajski.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE