PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowa jakość w życiu lokalnych społeczności

  • GK    19 sierpnia 2013 - 14:39
Nowa jakość w życiu lokalnych społeczności

Projekt „Razem możemy więcej!” ma aktywizować lokalne społeczności i pokazać im, że nawet dzięki małym przedsięwzięciom, realizowanym wspólnie z innymi, mogą dokonać pozytywnych zmian w swoim mieście, dzielnicy czy osiedlu.




Głównym celem projektu „Razem możemy więcej!" jest wyłonienie najciekawszych i najbardziej wartościowych przedsięwzięć, które następnie zostaną sfinansowane przez Groupon, lidera rynku ofert lokalnych, który uruchomił platformę, dzięki której Polacy zyskali nowe miejsce na tworzenie i promocję inicjatyw wnoszących nową jakość w życie lokalnych społeczności.

Do 25 sierpnia mieszkańcy Krakowa, Poznania, Łodzi, Trójmiasta, Warszawy oraz Wrocławia mogą zgłaszać pomysły na lokalne inicjatywy społeczne. Autorzy projektów, które wzbudzą największe zainteresowanie i zdobędą najwięcej głosów poparcia, otrzymają od Groupon granty w wysokości 10 tysięcy złotych na ich realizację.

W ten sposób Groupon chce aktywizować lokalne społeczności i pokazać im, że nawet dzięki małym przedsięwzięciom, realizowanym wspólnie z innymi, mogą dokonać pozytywnych zmian w swoim mieście, dzielnicy czy osiedlu.

Dodatkowo, uczestnicy projektu mogą zgłaszać własne pomysły na nowe, oryginalne oferty lokalne, których do tej pory nie były dostępne w ich mieście. W otwartym głosowaniu wybranych zostanie sześć najciekawszych propozycji, które zostaną włączone do portfolio ofert Groupon, a ich pomysłodawcy będą mogli bezpłatnie z nich skorzystać.

- Uruchamiając platformę Groupon Starter, oddajemy w ręce lokalnych społeczności nowatorskie i wszechstronne narzędzie, poprzez które chcemy wesprzeć ich integrację oraz pomóc w podejmowaniu realnych działań, których efektem ma być pozytywna zmianę w najbliższym otoczeniu - mówi Aniela Hejnowska, dyrektor zarządzająca Groupon Polska.

Jak wynika z badania przygotowanego przez TNS „Zaangażowanie społeczne Polaków„, Polacy doceniają potencjał wspólnego działania, zwłaszcza na poziomie lokalnym - swojego miasta, dzielnicy czy osiedla.

Aż 80 proc. badanych wierzy, że problemy swojego otoczenia łatwiej rozwiązywać w grupie niż w pojedynkę, a 70 proc. spotkało się w swojej najbliższej okolicy z przykładami inicjatyw, w których zwykli ludzie lub organizacje pozarządowe starali się rozwiązać lub zwrócić uwagę na jakiś problem.

Środkiem komunikacji, który w opinii aż 84 proc. respondentów najbardziej ułatwia angażowanie się w różnorodne inicjatywy jest internet. Pozwala on w prosty sposób łączyć grupy osób, wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei.

- Ludzie z natury są istotami społecznymi, a grupa do której przynależą lub do której aspirują mówi o nich wiele jako o jednostkach. Od dzieciństwa aż po starość większość z nas marzy o tym, żeby należeć do jakieś grupy, być jej członkiem. To daje nam poczucie bezpieczeństwa, pozwala na realizację marzeń, jest źródłem radości. Będąc w grupie, wchodząc w interakcje z innymi, uczymy się samych siebie, dowiadujemy się jakimi ludźmi jesteśmy i na co nas stać. Grupa to nasze społeczne lustro, w którym przeglądamy się na co dzień - komentuje wyniki badania Tomasz Sobierajski, doktor socjologii z Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim.

Dodaje, że obecnie jesteśmy świadkami i uczestnikami zmiany definicji wspólnot, w których żyjemy.

- Internet stał się jednym z najważniejszych miejsc, w którym powstają grupy wokół konkretnych wyzwań, problemów czy idei - podkreśla Tomasz Sobierajski.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.