PARTNER PORTALU
  • BGK

Nowoczesny urząd to taki, który ma kontakt z mieszkańcami

  • AT    9 maja 2014 - 16:25
Nowoczesny urząd to taki, który ma kontakt z mieszkańcami

To co jest ważne w smart city, to wdrożenie systemu komunikacji z mieszkańcami - mówi Marcin Wojdat, sekretarz Urzędu Miasta w Warszawie.




Wojdat uważa, że wdrożenie systemu komunikacji z mieszkańcami - takiego jak np. system interwencyjno-informacyjny "19115" w Warszawie - bardzo usprawnia komunikowanie między obywatelami a urzędem.

System 19115 to numer telefonu, za pośrednictwem którego mieszkańcy mogą uzyskać m.in. informację jak załatwić konkretną sprawę w urzędzie, a także zgłosić sprawę wymagającą interwencji miejskiej.

- Trzeba zwrocić uwagę na to, czego nie widać. Mieszkańcy to takie wyspecjalizowane receptory. U nas system 19115 zbiera informacje i przekazuje do konkretnej jednostki - wyjaśnia sekretarz.

W ten sposób mieszkańcy mogą otrzymać potrzebne im informacje, a urząd dowiaduje się o konkretnych problemach, których sam często nie jest w stanie zdobyć.

- W tak wielkim obszarze, jakim jest miasto nie sposób w każdym miejscu postawić urzędnika, który sprawdza czy wszystko jest w porządku, nie jesteśmy w stanie zauważyć każdej dziury, każdej usterki - tłumaczy Wojdat.

Więc to, że mieszkaniec może takie informacje przekazać w bardzo dużym stopniu ułatwia pracę urzędu.

Artykuł powstał na podstawie debaty "Smart city w praktyce" odbywającej się w ramach VI Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!






KOMENTARZE (1)

  • Internauta, 2014-05-14 09:11:15

    Zmienił się projekt witryny, wzrosła liczba błędów. Przykład: "[...] urząd dowiaduje się o konkretnych problemach, których sam często nie jest w stanie zdobyć". Albo: jednozdaniowy akapit, zaczynający się od "więc". O błędach interpunkcyjnych nie wspomnę. Kto pisze te teksty!?...  rozwiń