Nowy system dla numeru 112

Jest nowa wersja systemu informatycznego służącego do wykorzystania przy przełączaniu ośrodków do obsługi numerów alarmowych.
Nowy system dla numeru 112

Aktualnie wersja ta wykorzystywana jest operacyjnie przez Wojewódzkie Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Poznaniu (zabierz głos/oceń prezydenta).

Czytaj też: Kolejny sprzęt do obsługi numeru 112

W nowej wersji systemu został rozszerzony zakres funkcjonalny obsługiwany na poziomie Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Oprócz systemu zintegrowanej łączności wykorzystywane są formatki zgłoszeń alarmowych, bez przekazania do służb.

Obecna wersja Systemu Informatycznego WCPR współpracuje z Platformą Lokalizacyjno-Informacyjną UKE oraz Pilotażem Uniwersalnego Modułu Mapowego GUGiK (pozyskiwanie i prezentowanie lokalizacji osoby wzywającej). Oprogramowanie jest sukcesywnie udostępniane kolejnym ośrodkom.

System Informatyczny Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego został dostarczony przez Centrum Projektów Informatycznych w ramach projektu SIPR do 17. ośrodków regionalnych WCPR we wrześniu 2011 r.

System informatyczny WCPR, w skład którego wchodzi kompletne rozwiązanie dla Operatorów Numerów Alarmowych 112, obejmuje: aplikację do przyjmowania i obsługi zgłoszeń alarmowych, podsystem zintegrowanej łączności, serwery komunikacyjne i aplikacyjne.

Transmisję danych i łączność głosową dla WCPR zapewnia Ogólnopolska Sieć Teleinformatyczna na potrzeby obsługi numeru alarmowego 112 (OST 112).

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE