Nowy system ZMOKU już w urzędach

Blisko 2500 siedzib gmin wraz z filiami zostało wyposażonych, na zlecenie Centrum Projektów Informatycznych, w Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU), który automatyzuje funkcje urzędu związane m.in. z realizacją zadań z obszaru ewidencji ludności.
Nowy system ZMOKU już w urzędach
Wśród lokalizacji oczekujących na wdrożenie są gminy, które zdecydowały się na zmianę metody połączenia z centralnym Systemem Rejestrów Państwowych, gromadzących i przetwarzających dane dotyczące m.in. osób fizycznych.

Czytaj też: Już ponad 2000 wdrożeń ZMOKU

Zamiast łącza PESEL-NET, urzędy te wybrały podłączenie za pośrednictwem internetu. Aby umożliwić połączenie z rejestrami centralnymi, do połowy bieżącego roku gminy te zostaną doposażone w routery. Dostawy obejmą także lokalizacje, które zgłosiły zapotrzebowanie na dodatkowe zestawy komputerów PC i serwerów.

Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU) to oprogramowanie, opracowane w ramach projektu pl.ID - polska ID karta, które umożliwia realizację zadań z zakresu dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz aktów stanu cywilnego.

Centrum Projektów Informatycznych dostarcza gminom aplikację i infrastrukturę niezbędną do jej prawidłowego działania, finansowane w ramach projektu. Zgodnie ze stanem na 05 marca 2012 r., ZMOKU wdrożono w 2 471 lokalizacjach. Wydano przy tym blisko 13 tys. certyfikatów, niezbędnych do autoryzacji czynności dokonywanych przez urzędników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE