Nowy system ZMOKU już w urzędach

Blisko 2500 siedzib gmin wraz z filiami zostało wyposażonych, na zlecenie Centrum Projektów Informatycznych, w Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU), który automatyzuje funkcje urzędu związane m.in. z realizacją zadań z obszaru ewidencji ludności.
Nowy system ZMOKU już w urzędach
Wśród lokalizacji oczekujących na wdrożenie są gminy, które zdecydowały się na zmianę metody połączenia z centralnym Systemem Rejestrów Państwowych, gromadzących i przetwarzających dane dotyczące m.in. osób fizycznych.

Czytaj też: Już ponad 2000 wdrożeń ZMOKU

Zamiast łącza PESEL-NET, urzędy te wybrały podłączenie za pośrednictwem internetu. Aby umożliwić połączenie z rejestrami centralnymi, do połowy bieżącego roku gminy te zostaną doposażone w routery. Dostawy obejmą także lokalizacje, które zgłosiły zapotrzebowanie na dodatkowe zestawy komputerów PC i serwerów.

Zintegrowany Moduł Obsługi Końcowego Użytkownika (ZMOKU) to oprogramowanie, opracowane w ramach projektu pl.ID - polska ID karta, które umożliwia realizację zadań z zakresu dowodów osobistych, ewidencji ludności oraz aktów stanu cywilnego.

Centrum Projektów Informatycznych dostarcza gminom aplikację i infrastrukturę niezbędną do jej prawidłowego działania, finansowane w ramach projektu. Zgodnie ze stanem na 05 marca 2012 r., ZMOKU wdrożono w 2 471 lokalizacjach. Wydano przy tym blisko 13 tys. certyfikatów, niezbędnych do autoryzacji czynności dokonywanych przez urzędników.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.