Od 11 maja ważne zmiany w komunikacji elektronicznej

11 maja 2014 roku weszły w życie ważne zmiany w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w ustawie - Ordynacja Podatkowa. Mają one ułatwić realizację spraw drogą elektroniczną i komunikację obywateli z urzędami.
Od 11 maja ważne zmiany w komunikacji elektronicznej

- Zależy nam, by wdrożenie zmian przebiegło sprawnie - przekonuje minister administracji i cyfryzacji Rafał Trzaskowski. - To ważne, byśmy byli świadomi zmian i na nie gotowi. Dzięki usprawnianiu e-administracji państwo może lepiej służyć swoim obywatelom, a to przecież nasz wspólny cel.

Najważniejszą zmianą w działaniu elektronicznej skrzynki podawczej jest ułatwienie obywatelom i administracji korespondencji drogą elektroniczną. W przypadku korespondencji drogą elektroniczną będzie obowiązywać - tak jak w korespondencji papierowej - zasada dwóch awiz (zawiadomień).

Jeśli obywatel wybierze drogę elektroniczną, to dostanie zawiadomienie, że odpowiedź czeka w elektronicznej skrzynce podawczej urzędu. Jeśli jej nie odbierze, nie trzeba będzie jej wysyłać tradycyjną pocztą (tak jak wymagało tego dotychczasowe prawo). Obywatel otrzyma po prostu powtórne elektroniczne zawiadomienie. Po upływie 14 dni od wysłania pierwszego zawiadomienia przesyłka będzie uznawana za doręczoną, a obywatel będzie mógł się z nią zapoznać nawet po tym terminie (co nie jest możliwe w przypadku papierowej korespondencji awizowanej przez pocztę).

Już samo wysłanie pisma (podania) na ESP urzędu rozpocznie komunikację obywatela z urzędem drogą elektroniczną. Nie będzie już wymagane uzyskiwanie dodatkowej zgody na ten rodzaj komunikacji obywatela z urzędem.

Profil zaufany ePUAP jest bezpłatny i w wielu przypadkach jest wystarczającą formą uwierzytelnienia się w kontaktach z administracją.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE