Odpowiedzialny biznes coraz popularniejszy

Z roku na rok przybywa w Polsce firm, które właściwie pojmują znaczenie odpowiedzialnego biznesu. Odpowiedzialnego czyli polegającego na prowadzeniu działalności z uwzględnieniem potrzeb społecznych, a nie tylko z myślą o własnych zyskach.
Odpowiedzialny biznes coraz popularniejszy

Walka z wykluczeniem cyfrowym, bezpieczeństwo korzystania z nowych technologii oraz minimalizowanie wpływu działalności firmy na środowisko naturalne - to najważniejsze wyzwania społeczne, które stoją przed branżą telekomunikacyjną.

Grupa TP jest jedną z kilkunastu firm w Polsce, które raportują swoje działania z zakresu odpowiedzialnego biznesu – podaje Wojciech Jabczyński rzecznik Grupy TP . - Najnowszy Raport CSR 2007-2010 otrzymał wyróżnienie w konkursie Raporty Społeczne 2011 organizowanym przez CSR Consulting, Forum Odpowiedzialnego Biznesu i PricewaterhouseCoopers. Raport doceniono przede wszystkim za kompleksowe podejście do dialogu z interesariuszami.

Telekomunikacja Polska pokazuje, co znaczy dla niej odpowiedzialny biznes. To biznes prowadzony zgodnie z wartościami etycznymi, odpowiadający naproblemy społeczne, które  jako operator telekomunikacyjny może pomóc rozwiązać. To także szacunek dla środowiska naturalnego. – informuje Wojciech Jabczyński.

- Największym wyzwaniem  jest walka z wykluczeniem cyfrowym, która rozumiana jest zarówno jako budowanie infrastruktury, ale też edukacja, pokazywanie jak z nowych technologii korzystać mądrze, bezpiecznie, z korzyścią dla rozwoju społeczno-gospodarczego. TP zdaje sobie sprawę z tego, że oczekiwania wobec niej są większe niż wobec innych firm telekomunikacyjnych, dlatego też robi więcej niż inni – dodaje.

Czytaj też: Znikają lubuskie internetowe „białe plamy”

Odpowiedzialny biznes telekomunikacyjny to m.in. budowanie infrastruktury szerokopasmowej na terenach tzw. białych plam internetowych. W ramach Porozumienia z UKE takimi inwestycjami objętych jest 68 gmin znajdujących się na obszarach białych plam. To także udział w projektach budowy infrastruktury dofinansowanych z funduszy UE w województwach lubuskim (zabierz głos/oceń marszałka) i pomorskim (zabierz głos/oceń marszałka). Dwie trzecie kosztów pokrywa z własnych środków TP, a sieci te będą mogły być wykorzystywane przez wszystkich operatorów.

Czytaj też: Jest pierwszy internet dzięki TP-UKE

Odpowiedzialność – jak wyjaśnia Jabczyński - to także działania edukacyjne na temat bezpieczeństwa w internecie dla dzieci i nauczycieli w ramach Edukacji z Internetem TP czy preferencyjne warunki korzystania z internetu dla szkół i bibliotek, a także promowanie  twórczego, wykorzystanie nowoczesnych technologii w edukacji czy promowaniu kultury (Akademia Orange).

Grupa TP realizuje też działania niwelujące bariery w dostępie do technologii telekomunikacyjnych. Oferuje m.in. ulgi dla osób niepełnosprawnych oraz abonament dla osób znajdujących się w trudnej sytuacji finansowej. Wspólnie z naukowcami z Politechniki Łódzkiej firma opracowała aplikację b-Link (umożliwiającą obsługę komputera osobom niepełnosprawnym ruchowo za pomocą mrugnięć powiekami), która jest bezpłatnie udostępniona w internecie oraz usługę Asystent NN ułatwiającą korzystanie z telefonu komórkowego osobom niewidzącym, niedowidzącym i starszym.

By zmniejszyć wpływ działalności firmy na środowisko naturalne, firma prowadzi projekt Green IT pozwalający ograniczyć energię potrzebną do działania serwerów czy innej infrastruktury technicznej. Grupa TP wprowadza też elektroniczny obieg dokumentów w kontaktach z pracownikami (elektroniczne  wnioski o delegacje, rozliczanie podróży służbowych, e-PITy) oraz kontrahentami (możliwość przeprowadzenia całego procesu zamówień poprzez system elektroniczny EDI). Promuje też wśród klientów korzystanie z e-faktury – na to rozwiązanie zdecydowało się już ok. 1,8 milionów klientów Grupy TP.  To 17 mln kopert i 36 mln kartek papieru rocznie mniej – podaje Wojciech Jabczyński.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Widocznie autor tez nie rozumie slowa ODPOWIEDZIALNY biznes. To taki, ktory przede wszystkim dba o zyski - po to, zeby moc sie nimi dzielic.

autoidea, 2012-01-03 23:39:05 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE