PARTNER PORTALU
  • BGK

Około sto samorządów w kraju korzysta z systemu eSesja

  • PAP/AS    12 marca 2016 - 16:04
Około sto samorządów w kraju korzysta z systemu eSesja
System działa na dowolnym urządzeniu mającym dostęp do internetu (fot. esesja.pl)

Już około stu samorządów w Polsce korzysta z systemu informatycznego eSesja służącego do zarządzania pracami rady miasta. Jak mówią przedstawiciele samorządów – usprawnia on prace rad, skraca czas trwania sesji i pozwala oszczędzać na kosztach papieru.




Spółka MW CONCEPT, która jest producentem i twórcą eSesji, podała PAP Technologie, że system ten użytkują obecnie m.in. rady miast we Wrocławiu, Opolu, Chorzowie, Zabrzu, Nysie czy Strzegomiu, a także rady powiatów poznańskiego czy w Wodzisławiu Śląskim oraz niektóre rady gmin.

System działa na dowolnym urządzeniu mającym dostęp do internetu - tablecie, laptopie, komputerze stacjonarnym czy samortfonie. Za jego pomocą m.in. przesyłane są radnym elektroniczne wersje projektów uchwał, informacje, prowadzone są sesje rad, głosowania, dyskusje i zliczane są głosy. Ale funkcjonalności systemu jest więcej. Pytany o nie dyrektor sprzedaży MW CONCEPT Piotr Winter odpowiedział, że zależy to od modułów, na zakup których decyduje się dany klient. Podstawowe to: moduł biura rady, radnego, przewodniczącego, moduł głosowania czy dyskusji. Ale oferowany jest też np. moduł nagrywania, który pozwala rejestrować przebieg posiedzenia czy moduł sms, który służy do wysyłania krótkich informacji tekstowych.

Winter wyjaśnił PAP Technologie, że wszyscy użytkownicy eSesji korzystają z podstawowego modułu systemu - biura rady. Ok. 90 proc. użytkowników, którzy zakupili też tablety dla radnych, korzysta także z modułu dla radnych, dzięki któremu właśnie możliwe jest wyeliminowanie papierowego obiegu dokumentów. „Pozostałe moduły, takie jak głosowania i dyskusja, są wykorzystywane przez ok. 75 proc. użytkowników. Często rezygnują z nich klienci, którzy mają już system do głosowania, jak i małe gminy, którym zależy przede wszystkim na ograniczeniu kosztów związanych z wydrukiem i dystrybucją materiałów sesyjnych” – dodał Winter.

Najmniej użytkowników - poniżej połowa - korzysta z modułu interpelacje oraz zapytania.

W Radzie Miejskiej we Wrocławiu system eSesja został wdrożony w grudniu 2014 r. Dyrektor biura wrocławskiej rady Marcin Szeloch pytany, jakie są korzyści płynące z użytkowania eSesji wskazał, że można do nich zaliczyć przede wszystkim wyeliminowanie prawie w stu procentach papierowych kopii materiałów przekazywanych radnym. „Radni chwalą sobie także łatwy dostęp do dokumentów niezbędnych im do pracy w radzie” – powiedział i dodał, że uproszczeniu uległ także proces zwoływania posiedzeń komisji, bo program daje np. "możliwość szybkiego przesyłania wiadomości sms do radnych, co znacząco ułatwia komunikację".

Szeloch wyjaśnił, że podczas dwóch poprzednich kadencji wrocławscy radni korzystali z systemu "Biblioteka Rady Miejskiej" napisanego przez informatyków UM we Wrocławiu. Ponieważ jednak nie spełniał on wymagań zarówno radnych, jak i biura rady, zdecydowano się na nowe oprogramowanie. Zaznaczył, że wybór eSesji poprzedzony był prezentacjami alternatywnych programów. O jej ostatecznym wyborze, jak wyjaśnił, zdecydowały „względy praktyczne”. „Program okazał się mieć bardzo przyjazny, intuicyjny interfejs i został dobrze oceniony przez kilkoro radnych, którzy go testowali” - relacjonował.

Przewodniczący opolskiej Rady Miasta Marcin Ociepa poinformował PAP, że eSesja w Opolu wykorzystywana jest od marca 2014 r. Za jej pomocą dostarczane są radnym wszelkie niezbędne do prac rady czy jej komisji informacje i materiały. Program wykorzystywany jest także podczas sesji – z jego pomocą można głosować, śledzić postęp prac rady czy zgłaszać chęć zabrania głosu podczas prowadzonych dyskusji.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.