PARTNER PORTALU
  • BGK

Opolski urząd zainstalował wirtualnego tłumacza

  • PAP    27 lutego 2013 - 20:41
Opolski urząd zainstalował wirtualnego tłumacza

W budynku głównym opolskiego urzędu miasta zainstalowany został wirtualny tłumacz języka migowego, który pozwoli osobom niesłyszącym i niedosłyszącym załatwić urzędowe sprawy.




Wirtualny tłumacz, czyli urządzenie złożone z dotykowego ekranu, kamery i słuchawki, został zaprezentowany w środę na konferencji prasowej. Rzeczniczka prezydenta miasta Alina Pawlicka-Mamczura powiedziała, że dzięki temu urządzeniu osoby głuche i niedosłyszące będą mogły uzyskać informacje i wszelką pomoc przy załatwianiu formalności w urzędzie.

Czytaj też: Urzędy będą migać lub kupią abonament

Rzeczniczka wyjaśniła, że osoba niesłysząca, która zechce coś załatwić w urzędzie, posługując się dotykowym ekranem łączyć się będzie z profesjonalnym tłumaczem języka migowego, którego zapewnia w ramach usługi operator systemu. Tłumacz natomiast przekazywać będzie informacje pracownikowi Biura Obsługi Obywatela, który stojąc obok osoby niesłyszącej, będzie odbierał tłumaczenie przez słuchawkę zamontowaną przy urządzeniu.

"Tak poinformowany pracownik Biura Obsługi Obywatela przekazuje osobie głuchej lub niedosłyszącej niezbędne dokumenty, wyjaśnia procedury a w razie konieczności ściąga do Biura specjalistę z któregoś z wydziałów" - powiedziała Pawlicka-Mamczura.

Według rzeczniczki miasto nie zapłaciło za urządzenie, opłaca tylko miesięczny abonament za usługę, który wynosi 400 zł.

Pawlicka-Mamczura powiedziała, że wirtualny tłumacz to odpowiedź władz miasta na ustawowy obowiązek zapewnienia niesłyszącym pomocy tłumacza języka migowego.

"To rzecz dodatkowa, poza pracownikami mającymi ukończone kursy języka migowego, którzy pracują w Wydziale Polityki Społecznej. Jeśli urządzenie się sprawdzi i zyska uznanie zainteresowanych, to zainstalujemy je także w pozostałych budynkach urzędu" - zapowiedziała rzeczniczka.

Obecny na środowej konferencji Jarosław Duszak z opolskiego oddziału Polskiego Związku Głuchych stwierdził, że każde rozwiązanie ułatwiające funkcjonowanie osobom niesłyszącym, zwłaszcza posługującym się językiem migowym, cieszy, bo dzięki temu łatwiej im się żyje. "Nie wie tego zapewne ten, kto nie doświadczył trudności, z jakimi borykają się niesłyszący i niedosłyszący" - podsumował Duszak.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.