PARTNER PORTALU
  • BGK

Pasażerowie Okęcia nie lubią kolejek

  • PAP    24 lipca 2011 - 11:02
Pasażerowie Okęcia nie lubią kolejek

Pasażerowie odlatujący z lotniska Chopina coraz chętniej sami chcą się odprawiać, korzystając m.in. z internetu czy z samoobsługowych kiosków, zamiast stać w kolejce do tradycyjnych stanowisk odpraw. Nowe rozwiązania popularne są szczególnie w sezonie wakacyjnym.




Jak powiedział rzecznik lotniska Chopina Przemysław Przybylski, samoobsługa jest coraz bardziej popularna wśród pasażerów.

- W lipcu i sierpniu, kiedy odprawiamy najwięcej pasażerów, korzystanie z nowych form odpraw, jak m.in. internet, samoobsługowe kioski zwane self check-in, czy przez telefon, dają pasażerom możliwość uniknięcia stania w kolejce do tradycyjnych "okienkowych" form odprawy - powiedział Przybylski.

Z danych lotniska wynika, że w styczniu 2010 r. ponad 90 proc. osób odlatujących z Warszawy korzystało z tradycyjnej formy odprawy, ale w grudniu ub.r. było to 74 proc. "W ciągu całego 2010 r. pasażerowie prawie 150 tys. razy korzystali z samoobsługowych kiosków udostępnionych na ternie portu i ponad 35 tys. razy odprawiali się przez internet" - powiedział Przybylski.

Pasażer, który odprawi się sam w takim kiosku, otrzyma wydrukowaną kartę pokładową, może udać się do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do samolotu. Podróżujący z bagażem rejestrowanym, po odprawie w kiosku samoobsługowym, może nadać swój bagaż na specjalnym stanowisku.

Jak powiedział Przybylski, pierwsze kioski self check-in zostały uruchomione we wrześniu 2008 r. - Jako pierwsza możliwość samodzielnej odprawy dała swoim pasażerom Lufthansa, która do dziś jest liderem pod względem liczby odprawianych w ten sposób pasażerów. Za przykładem niemieckich linii poszli inni przewoźnicy i dziś na lotnisku samodzielnie odprawiać mogą się również pasażerowie Air France/KLM, Austrian Airlines, Finnaira oraz oczywiście Polskich Linii Lotniczych LOT - powiedział.

Pasażerowie LOT od marca tego roku mają do dyspozycji również kioski web check-in, umożliwiające odprawę przez internet. Na lotnisku jest sześć takich stanowisk. -Sposób postępowania w tym przypadku nie różni się zasadniczo od odprawy na stanowisku self check-in. Pasażer samodzielnie identyfikuje się w systemie, wybiera lot, na który chce się odprawić, wybiera miejsce w samolocie i drukuje kartę pokładową - powiedział Przybylski. Dodał, że niektóre linie, jak np. Wizz Air, wręcz zachęcają do korzystania z odprawy przez internet, wprowadzając dodatkowe opłaty za tradycyjną odprawę przy okienku.

Od 2008 r. podróżni mogą także odprawiać się przez telefon komórkowy. -Tę formę odprawy na rejsy z lotniska Chopina oferują Lufthansa, Austrian Airlines, PLL LOT, British Airways oraz El Al. Karta pokładowa jest w takim przypadku dostępna w telefonie komórkowym jako MMS lub link do strony z odpowiednim plikiem. Pasażer prezentuje do zeskanowania z ekranu telefonu kod paskowy - powiedział Przybylski.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.