PKP Intercity: Coraz więcej pasażerów kupuje bilet przez internet

  • Newseria.pl
  • 05-03-2015
  • drukuj
PKP Intercity zanotowało w pierwszych dwóch miesiącach tego roku 85-proc. wzrost sprzedaży biletów online. Najczęściej transakcje dotyczą przejazdów pociągami Pendolino.
PKP Intercity: Coraz więcej pasażerów kupuje bilet przez internet
Przewoźnik spodziewa się, że liczba kupujących w sieci pasażerów będzie systematycznie rosła (fot. intercity.pl)

Mimo że kasy dworcowe pozostają głównym miejscem zakupu biletów, to przewoźnik spodziewa się, że liczba kupujących w sieci pasażerów będzie systematycznie rosła. Do kanału online przekonuje prosty i bezpieczny system transakcyjny.

Nadal najwięcej biletów sprzedajemy w tradycyjnym kanale sprzedaży, czyli w kasach dworcowych. Znaczna większość klientów jest bowiem przyzwyczajona do kupowania biletu tuż przed odjazdem pociągu. Trendy rynkowe, patrząc ogólnie na zakupy, pokazują jednak, że coraz większa grupa konsumentów dokonuje zakupów online. Widać to także w transporcie kolejowym. W styczniu i lutym odnotowaliśmy 85-proc. wzrost sprzedaży online w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym – mówi Michał Hackiewicz, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu PKP Intercity.

Większość kupowanych przez internet biletów sprzedawanych jest na nową kategorię pociągów Express InterCity Premium obsługiwaną pociągami Pendolino. Wzrost sprzedaży biletów online widać także w pozostałych kategoriach pociągów: Express InterCity, InterCity i Twoje Linie Kolejowe.

Najczęściej przez internet bilety kupują mieszkańcy dużych miast – Warszawy, Katowic, Krakowa, Poznania, Trójmiasta i Wrocławia. Do większości z nich, z wyjątkiem Poznania, kursują nowoczesne pociągi EIP.

‒ Każdego dnia procesujemy ogromne liczby transakcji i zapewniamy podróżującym z PKP Intercity stałą możliwość zakupu biletu online. System transakcyjny gwarantuje ponadto całkowite bezpieczeństwo i jest objęty całodobowym monitoringiem, podobnie jak system informatyczny, który przetwarza dane – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.

Zakup biletu przez internet jest bardzo wygodny, bo można go dokonać niemal przez całą dobę (z wyjątkiem krótkiej nocnej przerwy technologicznej). Wszystkie transakcje opłacane szybkim e-przelewem za pośrednictwem PayU są przetwarzane natychmiast, a bilet od razu trafia do podróżnego. Dokument uprawniający do podróży można wydrukować, ale można go również pokazać konduktorowi na ekranie urządzenia mobilnego.

‒ W kanale zdalnym klient może także szybko zwrócić bilet, np. jeżeli będzie chciał zrezygnować z wyjazdu. Innym ważnym elementem jest możliwość kupienia biletu jako gość, bez konieczności rejestrowania się jako stały użytkownik na stronie internetowej – wylicza Hackiewicz. – Pasażerowie zakupu biletu mogą dokonać zarówno na naszej stronie www.intercity.pl, jaki i poprzez aplikację mobilną IC Navigator.

Według niego to właśnie wygoda, szybkość i bezpieczeństwo transakcji przekonują coraz większą liczbę podróżnych do zakupu biletów przez internet. Hackiewicz zaznacza, że dzięki korzystaniu ze strony internetowej przewoźnika klienci mają również cały czas dostęp do aktualnych promocji. Zakup biletu przez internet daje możliwość skorzystania np. z oferty SuperPromo, w ramach której dostępne są bilety od 49 zł na podróże pociągami EIC oraz EIP, a także z 30-, 20- i 10-proc. zniżką na wszystkie kategorie pociągów.

Sprzedaż biletów przez internet umożliwiają również inni przewoźnicy, w tym Przewozy Regionalne, które także współpracują w zakresie obsługi płatności z PayU, oraz wielu przewoźników samorządowych. W niedługim czasie taką możliwość planują zaoferować Koleje Mazowieckie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

A kiedy Intercity dorobi się możliwości, które oferuje od dawna każdy sklep internetowy? Na przykład zapłaty za kilka biletów naraz, kupienia biletu tam i z powrotem, ulgowego i normalnego, nie mówiąc już o przesiadkach. Obecnie za każdy bilet trzeba wykonywać osobne logowanie do banku!... rozwiń

greko, 2016-03-16 16:50:59 odpowiedz

najkorzystniej jest kupowac przez neta. Wiem ze np. w przypadku pociagow Regio jest tak, ze kuppujac przez neta, system sam wybiera najlepsza oferte.

baobab, 2015-08-24 21:57:49 odpowiedz

Piszę jednoznacznie !!!!!!!!! Te Wasze wielkie promocje ,TERMINOWE --,to sa bzdurne chwyty marketingowe !!!!!! Jadę tam , kiedy mam potrzebę w określonym celu !!!!!! JASNE NIEUKI IC/EC!!! Dostaje polecenie wyjazdu służbowego z Warszawy do Katowic -- w dniu dzisiejszy...m , to JAK mam zaplanować wyjazd interenetowo wcześniej , aby TANIEJ ???? BZDURA !! A , BRAK MOZLIWOSCI ZAKUPU BILETU W " PIERDOLINO " --TO (...) !!!! PRZYZNAJCIE ---, ILE MY PODATNICY DOPŁACAMY DO INTERCITY ??? ABYŚCIE MIELI STATYSTYCZNIE JAKIEŚ ZYSKI !!!!!!?????? POLSKA PARANOJA !!!!!!!!!!!!!!! ILE WYDALIŚCIE NA TE WASZE ,ZA MOJE PIENIĄDZE , DURNOWATE REKLAMY W TELEWIZJACH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????????????? PYTAM >??????????????? rozwiń

pasażer , 2015-03-05 15:17:11 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE