Platforma e-urząd pracy ułatwi rekrutację

  • Przegląd prasy/Dziennik Gazeta Prawna
  • 03-04-2013
  • drukuj
Rekrutacja w administracji publicznej ma być łatwiej dostępna dla bezrobotnych.
Platforma e-urząd pracy ułatwi rekrutację

Do urzędów pracy trafia jedynie część spośród ogólnodostępnych ofert zatrudnienia. Informacji o nich nie przekazują także organy państwowe i samorządowe.

Z sondy przeprowadzonej przez „Dziennik Gazetę Prawną" wynika, że większość instytucji robi to wyłącznie w przypadku ofert subsydiowanych przez pośredniaki.

Sytuację ma zmienić ustanowienie prawnego obowiązku informowania publicznych pośredniaków o rekrutacjach w jednostkach budżetowych. To jeden z pomysłów zawartych w projekcie założeń nowelizacji ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.

Obowiązek ten miałby zostać wprowadzony od przyszłego roku. Wiadomości o wolnych stanowiskach będą zgłaszane za pośrednictwem platformy elektronicznej e-urząd pracy.

To rozwiązanie ma obowiązywać do czasu utworzenia systemu informatycznego, który będzie automatycznie przekazywał oferty ze stron BIP do lokalnych pośredniaków. Te zaś będą je umieszczać w centralnej bazie ofert zatrudnienia- informuje „Dziennik Gazeta Prawna".

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.