Polacy chcą się edukować na temat cyfryzacji

80 proc. Polaków uważa, że konieczne jest wdrożenie programów edukacyjnych zwiększających kompetencje obywateli w zakresie usług cyfrowych w codziennym życiu. Trzy czwarte twierdzi, że inicjatywa powinna wyjść od ministerstw zaangażowanych w procesy cyfryzacji - wynika z badań On Board PR i SW Research.
Polacy chcą się edukować na temat cyfryzacji

Raport „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej – szanse i bariery”,  przygotował On Board PR Ecco Network pod patronatem PKPP Lewiat. Autorem badań jest SW Research.

Zdecydowana większość, bo aż 80 proc. badanych uważa, że program edukacyjny zwiększający kompetencje obywateli w zakresie usług cyfrowych w codziennym życiu jest społeczeństwu potrzebny - wynika z raportu.

Czytaj też: Internet w administracji na drugim planie

Zdania na temat tego, od kogo powinna wyjść inicjatywa programów edukacyjnych są podzielone. 41 proc. respondentów uważa, że program powinno zainicjować Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, 29 proc., że wiele Ministerstw lub Rada Ministrów współpracująca nad projektem, a 18 proc. iż inicjatywę w tym zakresie powinien podjąć samorząd lokalny.

Ponad połowa badanych chciałaby uczestniczyć w programie edukacyjnym zwiększającym kompetencje cyfrowe. Co dziesiąty badany deklaruje, że jego chęć uczestnictwa zależy od innych czynników, takich jak: zakres programu, koszt uczestnictwa oraz możliwość nauczenia się czegoś nowego. Respondenci wskazywali różne grupy społeczne, do których programy edukacyjne powinny być kierowane - pokazuje raport.

Ponad połowa respondentów uznała, że programy edukacyjne powinny objąć wszystkich, 18 proc., że powinny być adresowane do mieszkańców terenów wiejskich, 17 proc. - dla bezrobotnych a 16 proc., że dla emerytów i rencistów - pokazuje raport.

Pełny raport „Świadomość Polaków w rzeczywistości cyfrowej – szanse i bariery” zostanie przedstawiony już w październiku br.. Raport jest kolejnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network, który powstał we współpracy z PKPP Lewiatan. Badanie zrealizowało SW Research.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.