Polacy nie lubią reklam w internecie

Reklamy w przeglądarkach blokuje 7 mln Polaków, czyli 37 proc. internautów, co daje nam piąte miejsce na świecie pod względem liczby blokujących.

W rankingu procentowego rozpowszechnienia adblockerów wśród internautów Polska z wynikiem 37 proc. wysuwa się na drugie miejsce, zaraz za Grecją.

Z wtyczek blokujących reklamy korzysta 30 proc. internautów w Europie. W innych częściach świata odsetek blokujących reklamy utrzymuje się na poziomie 27 proc. (28 proc. w Ameryce Północnej). Wyraźnie częściej po wtyczki do blokowania reklam sięgają mężczyźni (31 proc. mężczyzn w porównaniu z 23 proc. kobiet).

Wśród głównych przyczyn do stosowania narzędzi blokujących reklamy i skrypty wymieniane są obawy związane z bezpieczeństwem i prywatnością. Inne częste motywacje obejmują: natarczywość, nadmiar i niedopasowanie reklam. Często wskazywana jest również chęć przyśpieszenia wczytywania stron i zwiększenia czytelności.

Wg badań eMarketera, w 2015 r. programy blokujące reklamy pozbawiły wydawców ok. 22 mld dol. W tym roku straty z tego tytułu mają przekroczyć 26,8 mld dol.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.