PARTNER PORTALU
  • BGK

Projekt Obywatel.gov.pl będzie kontynuowany. Jest decyzja rządu

  • Bartosz Dyląg    5 stycznia 2016 - 13:30
Projekt Obywatel.gov.pl będzie kontynuowany. Jest decyzja rządu
Ważną częścią projektu Obywatel jest portal www.obywatel.gov.pl, gdzie znajdują się opisy najpopularniejszych usług. /Fot. premier.gov.pl

Uruchomiony w połowie ubiegłego roku projekt Obywatel, który składa się z podręcznika dla urzędników, portalu obywatel.gov.pl oraz telefonicznej infolinii, nie tylko będzie kontynuowany, ale i rozwinięty o nowe pomysły – deklarują przedstawiciele rządu.




- Chcę jasno i wyraźnie powiedzieć, że projekt Obywatel będzie kontynuowany. Jesteśmy po jego wstępnej analizie jako nowe kierownictwo i projekt ten rozwiniemy o nowe pomysły tak, by rzeczywiście to nie był projekt dla projektu, ale by z tego projektu wynikały dobre efekty dla funkcjonowania państwa w ogóle – deklaruje Beata Kempa, szefowa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Czytaj też wywiad na ten temat z Anną Streżyńską, minister cyfryzacji: Obywatel.gov.pl powinien być prostą bramą do wszystkich urzędów w Polsce

Będą dodatkowe etaty

Jak wyjaśniła Beata Kempa, w rozwoju Obywatela ma pomóc siedem dodatkowych etatów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które będą sfinansowane dzięki przesunięciu środków z rezerwy celowej.

- Siedem etatów w KPRM to całoroczne skutki zmian, które zostały podjęte uchwałą Rady Ministrów z 6 maja 2015 r. w sprawie częściowego podziału rezerwy celowej na zwiększenie wynagrodzeń – wyjaśnia Beata Kempa.

Znaleźć wspólny język

Uruchomiony w połowie ubiegłego roku projekt Obywatel ma poprawić komunikację pomiędzy obywatelem a urzędnikiem - sprawić, że język jakim posługują się obie strony zbliży ich do siebie.

- O bardzo poważnych procedurach można mówić bardzo przyjaznym językiem – przekonywała ówczesna premier Ewa Kopacz podczas prezentacji projektu w lipcu ubiegłego roku.

Podręcznik, portal, infolinia

Projekt Obywatel składa się z trzech elementów: podręcznika dla urzędników, portalu www.obywatel.gov.pl oraz telefonicznej infolinii.

Podręcznik komunikacji przyjaznej obywatelom to w istocie dwie publikacje zawierające wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe prostym językiem.

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, które administracja świadczy dla obywateli. Informacje o tym jak załatwić sprawę w poszczególnych urzędach są dostępne w jednym miejscu. Procedury są opisane zrozumiałym językiem. Internauci mogą szybko sprawdzić m.in. jak wyrobić paszport, Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), ile to kosztuje i jakie dokumenty trzeba wypełnić.

Telefoniczna Informacja dla Obywatela jest z kolei rozwiązaniem stworzonym z myślą dla osób, które nie korzystają z internetu. Dzwoniąc pod numer 222 500 115 dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. Możemy też zgłaszać uwagi i pytać o procedury urzędowe.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (3)

  • Apollo, 2016-01-06 12:42:30

    W całym tym przedsięwzięciu należy przypatrzeć się sposobowi finansowania. KPRM posiadając własnych informatyków i jednocześnie płaci duże pieniądze instytucjom zewnętrznym tj. np. COI (Centralny Ośrodek Informatyki). Przygotowanie kart usług jak i poprawki to przelewanie pieniędzy instytucjami pań...stwowymi i to dużych jak na taki projekt.  rozwiń
  • urzednik, 2016-01-05 21:42:55

    juz dawno pokazywałam kolegom jak taki portal powinien wyglądać bo to niej jest nic odkrywczego zrobic goo userfriedly bo to dzisiejsze rowiazanie jest niczym epuap siermiężne :) a co podręcznika dla urzędnika żeby nauczył się pisac językiem zrozumiałym dla obywatela ... to chyba jakiś żart. Urzędni...cy sa juz po jakimś etapie edukacji szkolnej i mozna to zagadnienie zalatwić znacznie taniej :)))  rozwiń
  • programista, 2016-01-05 15:14:44

    To dobry program ale oczywiście, Platforma Obywatelska, skutecznie go, razem z Petru, storpeduje i wszystko będzie tak, jak zawsze robili POkrętacze.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.