• PARTNERZY PORTALU

Projekt Obywatel.gov.pl będzie kontynuowany. Jest decyzja rządu

  • Bartosz Dyląg
  • 05-01-2016
  • drukuj
Uruchomiony w połowie ubiegłego roku projekt Obywatel, który składa się z podręcznika dla urzędników, portalu obywatel.gov.pl oraz telefonicznej infolinii, nie tylko będzie kontynuowany, ale i rozwinięty o nowe pomysły – deklarują przedstawiciele rządu.
Projekt Obywatel.gov.pl będzie kontynuowany. Jest decyzja rządu
Ważną częścią projektu Obywatel jest portal www.obywatel.gov.pl, gdzie znajdują się opisy najpopularniejszych usług. /Fot. premier.gov.pl

- Chcę jasno i wyraźnie powiedzieć, że projekt Obywatel będzie kontynuowany. Jesteśmy po jego wstępnej analizie jako nowe kierownictwo i projekt ten rozwiniemy o nowe pomysły tak, by rzeczywiście to nie był projekt dla projektu, ale by z tego projektu wynikały dobre efekty dla funkcjonowania państwa w ogóle – deklaruje Beata Kempa, szefowa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Czytaj też wywiad na ten temat z Anną Streżyńską, minister cyfryzacji: Obywatel.gov.pl powinien być prostą bramą do wszystkich urzędów w Polsce

Będą dodatkowe etaty

Jak wyjaśniła Beata Kempa, w rozwoju Obywatela ma pomóc siedem dodatkowych etatów w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, które będą sfinansowane dzięki przesunięciu środków z rezerwy celowej.

- Siedem etatów w KPRM to całoroczne skutki zmian, które zostały podjęte uchwałą Rady Ministrów z 6 maja 2015 r. w sprawie częściowego podziału rezerwy celowej na zwiększenie wynagrodzeń – wyjaśnia Beata Kempa.

Znaleźć wspólny język

Uruchomiony w połowie ubiegłego roku projekt Obywatel ma poprawić komunikację pomiędzy obywatelem a urzędnikiem - sprawić, że język jakim posługują się obie strony zbliży ich do siebie.

- O bardzo poważnych procedurach można mówić bardzo przyjaznym językiem – przekonywała ówczesna premier Ewa Kopacz podczas prezentacji projektu w lipcu ubiegłego roku.

Podręcznik, portal, infolinia

Projekt Obywatel składa się z trzech elementów: podręcznika dla urzędników, portalu www.obywatel.gov.pl oraz telefonicznej infolinii.

Podręcznik komunikacji przyjaznej obywatelom to w istocie dwie publikacje zawierające wskazówki m.in. jak pisać pisma urzędowe prostym językiem.

Na stronie www.obywatel.gov.pl znajdują się opisy najpopularniejszych usług, które administracja świadczy dla obywateli. Informacje o tym jak załatwić sprawę w poszczególnych urzędach są dostępne w jednym miejscu. Procedury są opisane zrozumiałym językiem. Internauci mogą szybko sprawdzić m.in. jak wyrobić paszport, Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), ile to kosztuje i jakie dokumenty trzeba wypełnić.

Telefoniczna Informacja dla Obywatela jest z kolei rozwiązaniem stworzonym z myślą dla osób, które nie korzystają z internetu. Dzwoniąc pod numer 222 500 115 dowiemy się, gdzie załatwić swoją sprawę. Możemy też zgłaszać uwagi i pytać o procedury urzędowe.

 


KOMENTARZE (3)ZOBACZ WSZYSTKIE

W całym tym przedsięwzięciu należy przypatrzeć się sposobowi finansowania. KPRM posiadając własnych informatyków i jednocześnie płaci duże pieniądze instytucjom zewnętrznym tj. np. COI (Centralny Ośrodek Informatyki). Przygotowanie kart usług jak i poprawki to przelewanie pieniędzy instytucjami pań...stwowymi i to dużych jak na taki projekt.
rozwiń

Apollo, 2016-01-06 12:42:30 odpowiedz

juz dawno pokazywałam kolegom jak taki portal powinien wyglądać bo to niej jest nic odkrywczego zrobic goo userfriedly bo to dzisiejsze rowiazanie jest niczym epuap siermiężne :) a co podręcznika dla urzędnika żeby nauczył się pisac językiem zrozumiałym dla obywatela ... to chyba jakiś żart. Urzędni...cy sa juz po jakimś etapie edukacji szkolnej i mozna to zagadnienie zalatwić znacznie taniej :))) rozwiń

urzednik, 2016-01-05 21:42:55 odpowiedz

To dobry program ale oczywiście, Platforma Obywatelska, skutecznie go, razem z Petru, storpeduje i wszystko będzie tak, jak zawsze robili POkrętacze.

programista, 2016-01-05 15:14:44 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE