Rejestry lepiej chronione

Zakończyła się modernizacja Centrum Certyfikacji Ministerstwa Spraw Wewnętrznych - informuje na swojej stronie Centrum Projektów Informatycznych. Centrum Certyfikacji jest odpowiedzialne m.in. za generowanie certyfikatów dla pracowników administracji publicznej aktualizujących system rejestrów państwowych.
Rejestry lepiej chronione

Centrum Certyfikacji  generuje certyfikaty kart operatorskich dla pracowników realizujących zadania z zakresu ewidencji ludności czy aktów stanu cywilnego przy pomocy aplikacji ZMOKU.

Karty przeznaczone będą także dla operatorów Systemu Informatycznego Wojewódzkich Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Oznacza to, że każda czynność dokonana przez urzędników i operatorów będzie wymagała autoryzacji kartą operatorską z ważnym certyfikatem, wydawaną przez centrum.

Ważnym jest fakt, że certyfikaty będą wydawane nie tylko dla użytkowników, ale także dla infrastruktury technicznej. Centrum posłuży ponadto m.in. do generowania certyfikatów dla serwerów w celu uwierzytelnienia w procesie ich komunikacji z systemem rejestrów państwowych.

Uruchomienie centrum oznacza też stworzenie mechanizmów zarządzania cyklem życia certyfikatów – monitorowanie statusów certyfikatów od momentu ich wytworzenia do wygaśnięcia.

Zmodernizowanie centrum to przede wszystkim zwiększenie kontroli nad dostępem urzędników do krytycznych danych dotyczących Polaków, które znajdują się w rejestrach centralnych.

- Każdy urzędnik pracujący na ZMOKU będzie miał dostęp do danych tylko w zakresie przyznanych mu uprawnień  - podkreśla Marcin Łukasiewicz, kierownik projektu pl.ID w Centrum Projektów Informatycznych.

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

tego typu rejestry trzeba chronić przed niepowołanymi

Lala, 2012-01-17 22:56:00 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE


ZOBACZ TAKŻE