Ruda Śląska: Jakie są oczekiwania mieszkańców ws. e-usług?

• Samorząd Rudy Śląskiej pyta mieszkańców, które sprawy chcieliby załatwiać korzystając z e-usług.
• Ich wnioski mają zostać uwzględnione przy tworzeniu miejskiej Centralnej Platformy e-Usług Publicznych, która ma ponadto zintegrować systemy używane już przez samorząd.
Ruda Śląska: Jakie są oczekiwania mieszkańców ws. e-usług?
Projekt ma oznaczać również optymalizację pracy samego magistratu i przepływu danych między nim i innymi miejskimi jednostkami (fot. pixabay)

Jednym z jej głównych założeń ma być umożliwienie mieszkańcom dokonywania płatności on-line, otrzymywania powiadomień sms i e-mail czy podglądu należności względem miasta. Z perspektywy samorządu ważna będzie integracja danych z różnych miejskich systemów oraz usprawnienie komunikacji między urzędem i innymi miejskimi jednostkami organizacyjnymi.

"Chcemy dać mieszkańcom możliwość wygodnego załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, od sprawdzenia karty należności, przez złożenie odpowiednich formularzy i otrzymanie decyzji, po wygodne uregulowanie opłat przez internet i przypomnienie o terminach płatności" - powiedziała cytowana w piątkowej informacji magistratu skarbnik miasta Ewa Guziel.

Czytaj też: Anna Streżyńska: Wkrótce wszystkie e-usługi dostępne 24/7

"W tym celu przygotowujemy projekt Centralnej Platformy e-Usług Publicznych, umożliwiający zintegrowanie danych z systemów informatycznych, które już usprawniają pracę urzędu" - dodała.

Miasto udostępniło już narzędzie - ankiety - za pomocą których mieszkańcy, przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych mogą wskazać, jakie sprawy chcieliby załatwiać wykorzystując nowe narzędzie. Do wyboru dano tam 19 załatwianych regularnie spraw, które zgodnie z przepisami są możliwe w całości do załatwienia przez internet. Dotyczą one podatków i opłat lokalnych.

Ankietę można wypełniać do 20 lutego. Jest ona dostępna w formie elektronicznej i papierowej, wystawionej w biurze obsługi mieszkańców urzędu miasta. W kolejnych tygodniach ma być opracowywana koncepcja platformy, uwzględniająca wyniki ankiety.

Czytaj też: Jak samorządy chronią się przed cyberatakami?

Nowe rozwiązanie ma m.in. współpracować z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej oraz Systemem Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej. Osoby mające konta w tych systemach będą mogły wykorzystywać je do logowania w platformie miejskiej; będzie też możliwość założenia konta bezpośrednio w niej.

Jednym z modułów nowego rozwiązania dla Rudy Śląskiej ma być również system powiadomień sms i e-mail. Założenia projektu mają dać możliwość przyszłej rozbudowy systemu o kolejne usługi.

Projekt ma oznaczać również optymalizację pracy samego magistratu i przepływu danych między nim i innymi miejskimi jednostkami. Nowa platforma zintegruje bowiem dane pobierane z systemów finansowych urzędu, które w ramach projektu zostaną dodatkowo zmodernizowane.

Miasto chce na przygotowanie swej nowej platformy zdobyć dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Nabór wniosków trwa do końca lutego br. Koszt projektu będzie znany po doprecyzowaniu jego zakresu i przygotowaniu dokumentacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.