PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruda Śląska: Jakie są oczekiwania mieszkańców ws. e-usług?

  • PAP/EM    10 lutego 2017 - 15:43
Ruda Śląska: Jakie są oczekiwania mieszkańców ws. e-usług?
Projekt ma oznaczać również optymalizację pracy samego magistratu i przepływu danych między nim i innymi miejskimi jednostkami (fot. pixabay)

• Samorząd Rudy Śląskiej pyta mieszkańców, które sprawy chcieliby załatwiać korzystając z e-usług.
• Ich wnioski mają zostać uwzględnione przy tworzeniu miejskiej Centralnej Platformy e-Usług Publicznych, która ma ponadto zintegrować systemy używane już przez samorząd.




Jednym z jej głównych założeń ma być umożliwienie mieszkańcom dokonywania płatności on-line, otrzymywania powiadomień sms i e-mail czy podglądu należności względem miasta. Z perspektywy samorządu ważna będzie integracja danych z różnych miejskich systemów oraz usprawnienie komunikacji między urzędem i innymi miejskimi jednostkami organizacyjnymi.

"Chcemy dać mieszkańcom możliwość wygodnego załatwiania spraw urzędowych bez wychodzenia z domu, od sprawdzenia karty należności, przez złożenie odpowiednich formularzy i otrzymanie decyzji, po wygodne uregulowanie opłat przez internet i przypomnienie o terminach płatności" - powiedziała cytowana w piątkowej informacji magistratu skarbnik miasta Ewa Guziel.

Czytaj też: Anna Streżyńska: Wkrótce wszystkie e-usługi dostępne 24/7

"W tym celu przygotowujemy projekt Centralnej Platformy e-Usług Publicznych, umożliwiający zintegrowanie danych z systemów informatycznych, które już usprawniają pracę urzędu" - dodała.

Miasto udostępniło już narzędzie - ankiety - za pomocą których mieszkańcy, przedsiębiorcy i przedstawiciele organizacji pozarządowych mogą wskazać, jakie sprawy chcieliby załatwiać wykorzystując nowe narzędzie. Do wyboru dano tam 19 załatwianych regularnie spraw, które zgodnie z przepisami są możliwe w całości do załatwienia przez internet. Dotyczą one podatków i opłat lokalnych.

Ankietę można wypełniać do 20 lutego. Jest ona dostępna w formie elektronicznej i papierowej, wystawionej w biurze obsługi mieszkańców urzędu miasta. W kolejnych tygodniach ma być opracowywana koncepcja platformy, uwzględniająca wyniki ankiety.

Czytaj też: Jak samorządy chronią się przed cyberatakami?

Nowe rozwiązanie ma m.in. współpracować z Elektroniczną Platformą Usług Administracji Publicznej oraz Systemem Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej. Osoby mające konta w tych systemach będą mogły wykorzystywać je do logowania w platformie miejskiej; będzie też możliwość założenia konta bezpośrednio w niej.

Jednym z modułów nowego rozwiązania dla Rudy Śląskiej ma być również system powiadomień sms i e-mail. Założenia projektu mają dać możliwość przyszłej rozbudowy systemu o kolejne usługi.

Projekt ma oznaczać również optymalizację pracy samego magistratu i przepływu danych między nim i innymi miejskimi jednostkami. Nowa platforma zintegruje bowiem dane pobierane z systemów finansowych urzędu, które w ramach projektu zostaną dodatkowo zmodernizowane.

Miasto chce na przygotowanie swej nowej platformy zdobyć dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020. Nabór wniosków trwa do końca lutego br. Koszt projektu będzie znany po doprecyzowaniu jego zakresu i przygotowaniu dokumentacji.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.