PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruszył portal z miejskimi awariami

  • PAP    16 września 2012 - 08:05
Ruszył portal z miejskimi awariami

Portal NaprawmyTo.pl przeznaczony do zgłaszania różnych usterek i awarii – np. dziur w jezdni, uszkodzonych latarni, dzikich wysypisk śmieci – uruchomiono w Lublinie.




Ma służyć lepszemu zarządzaniu miastem i sprawnej komunikacji mieszkańców z urzędem.

„To jest nam bardzo potrzebne. Projekt ten wkomponowuje się w budowanie aktywności mieszkańców w dzielnicach i większej wrażliwości na to, że wspólnie jesteśmy odpowiedzialni za przestrzeń miasta” – powiedział prezydent Lublina Krzysztof Żuk.

Na głównej stronie serwisu znajduje się mapa Lublina. Użytkownik, który chce zgłosić awarię czy usterkę umieszcza w określonym miejscu na mapie szare kółeczko. Następnie opisuje problem wykorzystując katalog kilkunastu kategorii spraw pogrupowanych w działy: infrastruktura, bezpieczeństwo, budynki, przyroda i inne.

Można również dołączyć zdjęcie. Zgłoszenie – nazywane w systemie alertem – kierowane jest do instytucji i służb, które są odpowiedzialne za daną kategorię zgłaszanego problemu.

Alerty można wysyłać anonimowo, ale wtedy zanim trafią do odpowiednich służb, są weryfikowane przez opiekuna systemu, którym jest Stowarzyszenie Homo Faber. Do opiekuna systemu trafiają też alerty z kategorii „inne”.

„Jeśli przychodzi trudny alert, jakaś np. wielowątkowa sprawa, to my będziemy szukać odpowiednich instytucji i sposobów rozwiązania problemu” – powiedział Piotr Skrzypczak z Homo Faber.

Na stronie NaprawmyTo.pl można na bieżąco śledzić, ile i jakich alertów zgłoszono, ile i które są w fazie naprawiania, ile i które zostały już naprawione, a ile i które naprawione nie będą i dlaczego. System umożliwia też powiadamianie użytkowników, którzy tego chcą, o wszelkich alertach zgłoszonych np. w ich dzielnicy, czy na wskazanej przez nich ulicy. Jest też funkcja „poprzyj”, umożliwiająca poparcie jakiegoś alertu bez konieczności jego osobnego zgłaszania.

<!-- pagebreak //-->

Inicjatorem budowy serwisu jest Fundacja im. Stefana Batorego, a za koordynację prac nad powstaniem serwisu odpowiada Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. Program był w ciągu roku 2012 prowadzony pilotażowo w 32 wybranych miastach i gminach w Polsce.

O tym, czy będzie w nich kontynuowany, zdecydują tamtejsze samorządy.”Lublin dzierży palmę pierwszeństwa, bo jako pierwszy zdecydował się na przejście od fazy prototypu do fazy implementacji, wprowadzenia w życie. To już tu jest na serio” – powiedział prezes „Stoczni” Kuba Wygnański.

Podkreślił, że podobne rozwiązania zastosowano już w wielu miastach na świecie, bo – jak zaznaczył – obecnie nie ma już wątpliwości, czy wprowadzać model udziału obywateli w zarządzaniu miastem lub gminą, ale dyskusja dotyczy tego, w jaki sposób to realizować.

„Witamy Lublin w rodzinie takich miast, o których mówi się, że są smart, że potrafią zarządzać w sposób interaktywny. Mamy ambicje, żeby to narzędzie NaprawmyTo.pl rozwijało się także w innych miastach” – dodał Wygnański.

W ciągu trzech pierwszych dni funkcjonowania w Lublinie portalu NaprawmyTo.pl mieszkańcy Lublina zgłosili ponad 450 różnych alertów.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.