PARTNER PORTALU
  • BGK

Ruszyła kampania "Tydzień z internetem 2012"

  • PAP    26 marca 2012 - 18:18
Ruszyła kampania "Tydzień z internetem 2012"

Do korzystania z możliwości, jakie daje internet, ma zachęcać międzynarodowa akcja "Tydzień z internetem 2012", odbywająca się w 50 krajach na całym świecie. Polską edycję kampanii zainaugurowano w poniedziałek w Warszawie.




- Chciałem wszystkim życzyć, aby upowszechnianie internetu trwało dłużej niż jeden tydzień - podkreślił w przesłaniu do uczestników poniedziałkowej inauguracji prezydent Bronisław Komorowski.

Ocenił, że kampania "Tydzień z internetem" jest ważna nie tylko z punktu widzenia upowszechniania internetu, ale także "z punktu widzenia zwiększania aktywności osób starszych oraz czegoś szczególnie ważnego dla nas wszystkich czyli budowania więzi międzypokoleniowych".

- Aby ten niezwykły środek komunikowania się wzajemnego służył właśnie aktywności ludzi starszych, służył aktywności ludzi młodych i służył przede wszystkim utrzymaniu aktywności w relacjach wzajemnych pomiędzy pokoleniami - apelował prezydent.

"Tydzień z internetem" to przedsięwzięcie międzynarodowe, którego pomysłodawcą jest międzynarodowe pozarządowe stowarzyszenie walczące z cyfrowym wykluczeniem Telecentre Europe. Akcja polega na organizowaniu w instytucjach udostępniających internet otwartych warsztatów edukacyjnych, podczas których można poznać możliwości, jakie daje sieć cyfrowa.

W Polsce kampania odbywa się po raz drugi, jej organizatorem jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. W obchody "Tygodnia z internetem 2012" zaangażowało się ponad 380 polskich instytucji, które udostępniają internet, m.in. biblioteki, szkoły, pracownie komputerowe, domy kultury.

- Nie wystarczy podciągnąć światłowód pod każdą strzechę - podkreślił obecny na inauguracji wiceminister administracji i cyfryzacji Igor Ostrowski.

W jego opinii, nie wystarczy udostępniać kolejnych usług i treści w internecie, lecz trzeba skupić się także na działaniach promujących aktywność w sieci, polegającą m.in. na kontaktowaniu się z innymi ludźmi za pomocą portali społecznościowych czy czerpaniu z dostępnej w internecie wiedzy o świecie. Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji objęło patronat nad kampanią "Tydzień z internetem 2012".

- Wiele już osiągnęliśmy, ale chyba ciągle jesteśmy w połowie drogi, jeżeli pomyślimy o tym, że ponad połowa gospodarstw domowych spośród tych, które nie posiadają dostępu do internetu, mówią, że nie posiadają, ponieważ nie mają takiej potrzeby, to to jest rzeczywiście alarmujące - ocenił sytuację w Polsce Ostrowski.

Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego opracowała trzy scenariusze spotkań, które odbędą się w instytucjach biorących udział w kampanii. Są to: budowanie drzewa genealogicznego rodziny "Zasadź drzewo w internecie", wirtualna podróż po kontynentach "W 80 minut dookoła świata" oraz turniej wiedzy o piłce nożnej "Rozgrzewka przed Euro 2012".

W tym roku akcja w Polsce nawiązuje do obchodów Europejskiego Roku Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej, ogłoszonego przez Parlament Europejski i Radę Unii Europejskiej.

- Akcja jest tak naprawdę skierowana do osób w każdym wieku. Scenariusze spotkań zostały opracowane w taki sposób, aby były atrakcyjne dla przedstawicieli wszystkich kategorii wiekowych i żeby wspólnie wszyscy w tych spotkaniach mogli uczestniczyć, zarówno dzieci, jak i rodzice i dziadkowie - powiedziała Małgorzata Dąbrowska z Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Według niej, "Tydzień z internetem" ma służyć nie tylko osobom, które nigdy nie miały kontaktu z internetem, ale również tym, którzy z internetu korzystają na co dzień, ale nie znają wszystkich jego możliwości.

- Chodzi o to, aby pokazywać ludziom, jak pożytecznie mogą używać nowoczesnych technologii. Na pewno pokaże to też, że są takie miejsca jak biblioteki, szkoły czy inne instytucje, w których są komputery i można z nich korzystać - zaznaczyła Dąbrowska.

Kampania potrwa do 30 marca. W zeszłym roku w Polsce wzięło w niej udział prawie 7 tys. osób, na całym świecie - ponad 112 tys.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.