Sopot: Pierwsze miasto w Polsce wprowadziło płatność online w urzędzie. Jak opłacić usługi?

Mieszkańcy Sopotu mogą opłacać m.in. rejestrację pojazdu i wydanie prawa jazdy przez Internet.
Sopot: Pierwsze miasto w Polsce wprowadziło płatność online w urzędzie. Jak opłacić usługi?
(fot.pixabay.com)

• Sopot jako pierwszy w Polsce wdrożył usługę płatności online.

• By opłacić usługi mieszkańcy muszą zarejestrować się na stronie urzędu i uzupełnić dane identyfikacyjne.

• Płatności można dokonywać za pomocą kart kredytowych lub poprzez e-przelewy.

Aby dokonać płatności online, mieszkańcy muszą zarejestrować się na stronie Urzędu Miasta(https://platnosci.miasto.sopot.pl), a następnie wybrać rodzaj opłaty i uzupełnić dane identyfikacyjne. Po kliknięciu w logo swojego banku zostaną przekierowani na stronę transakcyjną, gdzie powinni potwierdzić uzupełnione dane i kwotę do zapłaty. Otrzymane mailem potwierdzenie dokonania płatności należy wydrukować i okazać w urzędzie podczas załatwiania sprawy.

Płatności online można dokonywać za pomocą kart kredytowych lub poprzez e-przelewy. Usługa umożliwia opłacenie wielu czynności administracyjnych, m.in. rejestracji pojazdu, pozwolenia na kierowanie tramwajem, wymiany dowodu rejestracyjnego i prawa jazdy. Poprzez stronę Urzędu Miasta można również uiścić opłatę skarbową za pełnomocnictwo, wydanie decyzji o wyrejestrowaniu pojazdu, udzielenie licencji, a także za nadanie uprawnień diagnosty.

Jak podkreśliła rzecznik prasowa Urzędu Miasta w Sopocie Magdalena Czarzyńska-Jachim, wprowadzenie płatności online było wyjściem naprzeciw interesantom, aby ułatwić im dokonywanie płatności i skrócić czas potrzebny na załatwienie danej sprawy.

Czytaj też: Obowiązek meldunkowy przez internet. Rejestracja ciąż, martwych dzieci i PESEL dla cudzoziemców

„Wdrożenie płatności online daje możliwość zrealizowania przelewu internetowego bezpośrednio na konto urzędu, co znacznie ułatwia dokonanie płatności. Interesant nie musi szukać numeru konta i kwoty, którą ma uiścić np. za rejestrację pojazdu czy wydanie prawa jazdy” – zaznaczyła.

Jak dodała, proces wdrożenia płatności internetowych przebiegł sprawnie i bez komplikacji. „Prace przygotowawcze i wdrożeniowe trwały niecałe dwa miesiące, włącznie z zawarciem umowy o współpracę” – powiedziała.

Sopocki ratusz na bieżąco informuje mieszkańców o możliwości dokonania opłaty za rejestrację pojazdu czy wydanie prawa jazdy za pomocą e-płatności. „Informacje umieszczono w gazecie urzędowej dystrybuowanej do wszystkich skrzynek pocztowych mieszkańców, w mediach lokalnych oraz na stronie internetowej miasta” – poinformowała Czarzyńska-Jachim.

Jej zdaniem, wprowadzenie opłat online w urzędzie jest „bardzo ciekawą innowacją odpowiadającą na obowiązujące trendy i oczekiwania ze strony mieszkańców”.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE