Strategia rozwoju e-miasta: Rybnik podnosi poziom kompetencji cyfrowych

W Rybniku zostaną określone aktywności i projekty, jakie będzie należało wdrożyć, aby podnieść poziom kompetencji cyfrowych w różnych grupach lokalnej społeczności.
Strategia rozwoju e-miasta: Rybnik podnosi poziom kompetencji cyfrowych
E-strategia dla Rybnika to element realizowanego przez e-Izbę projektu: "Polska Regionalna Gospodarka Cyfrowa". (fot. pixabay)

• Strategię rozwoju cyfrowych umiejętności mieszkańców Rybnika przygotowuje dla tego miasta Izba Gospodarki Elektronicznej.

• Na razie ruszyło badanie ankietowe, dotyczące stanu wiedzy w tym zakresie lokalnych społeczności.

• Planowane są też projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz dla lokalnych Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Izbę Gospodarki Elektronicznej, nazywaną e-Izbą, powołały największe firmy polskiego sektora handlu elektronicznego. Zaczęła ona działalność pod marką e-Commerce Polska z początkiem 2013 r. Jej celem jest rozwój branży e-commerce w Polsce poprzez współpracę, wymianę know-how, edukowanie, działania legislacyjne oraz reprezentację interesów w kontaktach z instytucjami administracji rządowej, Unii Europejskiej i organizacjami pozarządowymi.

W Rybniku e-Izba na początku lutego br. uruchomiła swój pierwszy regionalny Oddział Śląski. Był to początek jej działań na szczeblu lokalnym. Jej przedstawiciele akcentowali wówczas, że to również wstęp do realizacji projektu polskiej regionalnej gospodarki cyfrowej, aby poprzez wdrażanie strategii cyfryzacji w poszczególnych miastach budować silną e-Polskę.

Czytaj tez: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku udostępnia dane programistom

Władze Rybnika oraz e-Izby podpisały wtedy list intencyjny ws. e-strategii dla miasta, nad którą teraz rozpoczęły się prace. W pierwszym ich etapie, od połowy maja, ruszyły badania ankietowe kierowane do tamtejszych mieszkańców, biznesu i samorządowców. Wyniki mają pozwolić określić stan wiedzy i umiejętności cyfrowych w tych środowiskach. Chodzi też o poznanie oczekiwań i potrzeb związanych z funkcjonowaniem w zmieniającym się pod tym względem otoczeniu.

W efekcie e-Izba ma określić aktywności i projekty, jakie będzie należało wdrożyć, aby podnieść poziom kompetencji cyfrowych w różnych grupach lokalnej społeczności. Wskazówki e-strategii mają też dotyczyć zmian w modelu działania lokalnego samorządu. E-Izba zapewnia, że rekomendacje będą spójne z działaniami wdrażanymi lokalnie przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju.

Udział w ankiecie, do którego zaprasza w ostatnich dniach m.in. prezydent Rybnika Piotr Kuczera, ma trwać kilka minut. Można ją wypełnić z każdego urządzenia - od stacjonarnego komputera przez laptop, tablet, po telefon. Organizatorzy za każdą wypełnioną ankietę przekażą złotówkę na wsparcie działań mającej siedzibę w Rybniku Fundacji Puls-Med Blisko Ciebie.

Czytaj też: Samorządy podchodzą nieufnie do usług cyfrowych? To stereotyp

Informacje o ankiecie oraz odnośniki do niej dla poszczególnych grup ankietowych dostępne są na stronie: prgc.pl/e-strategia-dla-rybnika. Gotowa e-strategia ma zostać zaprezentowana i przekazana władzom miasta w pierwszej połowie lipca br.

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE