PARTNER PORTALU
  • BGK

Strategia rozwoju e-miasta: Rybnik podnosi poziom kompetencji cyfrowych

  • PAP/MN    17 maja 2017 - 12:27
Strategia rozwoju e-miasta: Rybnik podnosi poziom kompetencji cyfrowych
E-strategia dla Rybnika to element realizowanego przez e-Izbę projektu: "Polska Regionalna Gospodarka Cyfrowa". (fot. pixabay)

W Rybniku zostaną określone aktywności i projekty, jakie będzie należało wdrożyć, aby podnieść poziom kompetencji cyfrowych w różnych grupach lokalnej społeczności.




• Strategię rozwoju cyfrowych umiejętności mieszkańców Rybnika przygotowuje dla tego miasta Izba Gospodarki Elektronicznej.

• Na razie ruszyło badanie ankietowe, dotyczące stanu wiedzy w tym zakresie lokalnych społeczności.

• Planowane są też projekty edukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz dla lokalnych Uniwersytetów Trzeciego Wieku.

Izbę Gospodarki Elektronicznej, nazywaną e-Izbą, powołały największe firmy polskiego sektora handlu elektronicznego. Zaczęła ona działalność pod marką e-Commerce Polska z początkiem 2013 r. Jej celem jest rozwój branży e-commerce w Polsce poprzez współpracę, wymianę know-how, edukowanie, działania legislacyjne oraz reprezentację interesów w kontaktach z instytucjami administracji rządowej, Unii Europejskiej i organizacjami pozarządowymi.

W Rybniku e-Izba na początku lutego br. uruchomiła swój pierwszy regionalny Oddział Śląski. Był to początek jej działań na szczeblu lokalnym. Jej przedstawiciele akcentowali wówczas, że to również wstęp do realizacji projektu polskiej regionalnej gospodarki cyfrowej, aby poprzez wdrażanie strategii cyfryzacji w poszczególnych miastach budować silną e-Polskę.

Czytaj tez: Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku udostępnia dane programistom

Władze Rybnika oraz e-Izby podpisały wtedy list intencyjny ws. e-strategii dla miasta, nad którą teraz rozpoczęły się prace. W pierwszym ich etapie, od połowy maja, ruszyły badania ankietowe kierowane do tamtejszych mieszkańców, biznesu i samorządowców. Wyniki mają pozwolić określić stan wiedzy i umiejętności cyfrowych w tych środowiskach. Chodzi też o poznanie oczekiwań i potrzeb związanych z funkcjonowaniem w zmieniającym się pod tym względem otoczeniu.

W efekcie e-Izba ma określić aktywności i projekty, jakie będzie należało wdrożyć, aby podnieść poziom kompetencji cyfrowych w różnych grupach lokalnej społeczności. Wskazówki e-strategii mają też dotyczyć zmian w modelu działania lokalnego samorządu. E-Izba zapewnia, że rekomendacje będą spójne z działaniami wdrażanymi lokalnie przez Ministerstwo Cyfryzacji oraz Ministerstwo Rozwoju.

Udział w ankiecie, do którego zaprasza w ostatnich dniach m.in. prezydent Rybnika Piotr Kuczera, ma trwać kilka minut. Można ją wypełnić z każdego urządzenia - od stacjonarnego komputera przez laptop, tablet, po telefon. Organizatorzy za każdą wypełnioną ankietę przekażą złotówkę na wsparcie działań mającej siedzibę w Rybniku Fundacji Puls-Med Blisko Ciebie.

Czytaj też: Samorządy podchodzą nieufnie do usług cyfrowych? To stereotyp

Informacje o ankiecie oraz odnośniki do niej dla poszczególnych grup ankietowych dostępne są na stronie: prgc.pl/e-strategia-dla-rybnika. Gotowa e-strategia ma zostać zaprezentowana i przekazana władzom miasta w pierwszej połowie lipca br.





REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.