Streżyńska: Sprawna e-administracja to synonim sprawnego państwa

Naszym celem jest przekształcenie serwisu obywatel.gov.pl. Dzięki niemu, w jednym miejscu, każdy użytkownik nie tylko znajdzie wszystkie informacje dotyczące przepisów czy urzędów, ale także będzie mógł załatwić wszelkie sprawy urzędowe - mówi Anna Streżyńska.
Streżyńska: Sprawna e-administracja to synonim sprawnego państwa
Minister cyfryzacji Anna Streżyńska (fot.mc.gov.pl)

Tworzenie e-usług, biorąc pod uwagę dotychczasowe doświadczenia zarówno Polski, jak i części państw Unii Europejskiej nie jest drogą usłaną płatkami róż. Ale w potrzebie można zadziałać szybko i sprawnie

Anna Streżyńska, minister cyfryzacji: - Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że sprawna e-administracja to w XXI wieku synonim sprawnego państwa. Nasze zaangażowanie w przygotowanie możliwości składania wniosków o wypłatę świadczenia 500+ było pewnego rodzaju pilotażem czy też poligonem doświadczalnym na tej drodze. Zadanie to było realizowane „w biegu”.

Dzięki doskonałej współpracy z bankami, szczególnie bankiem PKO BP, który był tu liderem już teraz można je uznać za sukces. Przełamaliśmy pewną barierę niemocy i w osiem tygodni zrealizowaliśmy coś, czego nie można było wykonać przez osiem ostatnich lat.

Traktujemy to jednak, jako pierwszy krok i początek rewolucji w szerokim dostępie obywateli do elektronicznych usług administracji. Nasze plany w tym zakresie są posunięte dużo dalej i myślę, że w już niebawem będzie się można o tym przekonać.

Elektroniczna administracja powinna ułatwić obywatelom zdalne załatwianie spraw, bez potrzeby osobistych wizyt w urzędach. Jak to osiągnąć?

- Jeśli chodzi o jedną platformę pozwalająca obywatelom na sprawne i przyjazne załatwianie spraw urzędowych bez konieczności wychodzenia z domu to rzeczywiście, naszym celem jest w pierwszej kolejności przekształcenie serwisu obywatel.gov.pl.

Dzięki niemu, w jednym miejscu, każdy użytkownik nie tylko znajdzie wszystkie informacje dotyczące przepisów czy urzędów, ale także – dzięki włączeniu systemu ePUAP jako jądra tego serwisu – będzie mógł załatwić wszelkie sprawy urzędowe.

Dodatkowo, na fali doskonałej współpracy z bankami w ramach realizacji programu 500+ chcemy z kolei umożliwić użytkownikom bankowości elektronicznej dostęp do najpopularniejszych usług e-administracji – takich jak rejestracja samochodu, składanie wniosku o wydanie dowodu osobistego czy wniosku o wydanie akt stanu cywilnego – z poziomu panelu obsługi konta bankowego.

Taka możliwość, w przypadku składania wniosków w programie 500+, przyniosła bardzo dobre rezultaty. Ponad 90 procent wszystkich wniosków elektronicznych jakie zostały złożone została wysłana właśnie za pośrednictwem banków. Z tej prostej przyczyny, że ich serwisy są intuicyjne i przyjazne w obsłudze, a obywatele je dobrze znają i chętnie z nich korzystają.

Cała rozmowa na wnp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.