Sukcesy e-administracji w Krakowie

  • GK/krakow.pl
  • 17-05-2011
  • drukuj
„E-administracja – rola samorządu terytorialnego w udostępnianiu elektronicznych usług publicznych z wykorzystaniem platformy ePUAP" – to temat konferencji, która odbyła się w magistracie.
Sukcesy e-administracji w Krakowie

Gości – przedstawicieli administracji rządowej oraz reprezentantów samorządu terytorialnego z całej Polski – przywitał prezydent Krakowa Jacek Majchrowski (zabierz głos/oceń prezydenta).
– Aby projekt e-administracji zakończył się sukcesem konieczne jest współdziałanie samorządu i państwa. Kraków w tej dziedzinie może się poszczycić wieloma sukcesami. Już obecnie mieszkańcy mogą załatwiać wiele urzędowych spraw bez wychodzenia z domu” – mówił Jacek Majchrowski.

Czytaj też: Wniosek o prawo jazdy na ePUAP

Możliwości wykorzystania platformy ePUAP zostały zaprezentowane na przykładzie rozwiązań wdrożonych w Urzędzie Miasta Krakowa, który zamieścił na tej platformie największą liczbę usług publicznych.

Czytaj też: Polska e-administracja poniżej unijnych standardów

Podczas krakowskiej konferencji wiceminister Spraw Wewnętrznych i Administracji Piotr Kołodziejczyk przybliżył najważniejsze etapy Planu Informatyzacji Państwa na lata 2011-2014. Rolę środków unijnych w budowie elektronicznej administracji publicznej w Polsce oraz najważniejsze programy unijne przedstawiła Wiceminister Rozwoju Regionalnego Iwona Wendel.

Konferencja odbywała się w bardzo ważnym momencie, związanym z praktycznym korzystaniem z ustawy o informatyzacji. Od 10 czerwca mieszkańcy będą mogli dokonywać potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP w określonych w rozporządzeniu punktach, gdyż wkrótce wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 kwietnia 2011 r. w sprawie zasad potwierdzania i wykorzystania profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej (ePUAP) to system informatyczny, dzięki któremu mieszkańcy mogą załatwiać sprawy urzędowe za pośrednictwem Internetu, natomiast przedstawiciele podmiotów publicznych (urzędów) mogą bezpłatnie udostępniać swoje usługi w postaci elektronicznej.

W tym momencie drogą elektroniczną można starać się m.in. o wpis do ewidencji działalności gospodarczej, o zawieszenie i wznowienie działalności, o zmianę danych, wydanie zgody na wjazd i postój pojazdu na drogach wewnętrznych Rynku Głównego, Małego Rynku, Placu Szczepańskiego oraz Placu Wolnica, o zezwolenie na sprzedaż alkoholu.

Można też m.in. uzyskać zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej bądź w związku z przebudową lub budową dróg. Rozwój usług elektronicznych w Krakowie dofinansowywany jest z funduszy unijnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.