PARTNER PORTALU
  • BGK

Światowe Dni Młodzieży. Kraków, Warszawa i Paryż najaktywniejsze w internecie

  • PAP/JL    17 sierpnia 2016 - 07:47
Światowe Dni Młodzieży. Kraków, Warszawa i Paryż najaktywniejsze w internecie
Internauci z Krakowa, Warszawy i Paryża byli najaktywniejsi w mediach społecznościowych podczas Światowych Dni Młodzieży. Fot. Pixabay.com

Kraków, Warszawa, Paryż – internauci z tych miast byli najaktywniejsi w mediach społecznościowych podczas 31. Światowych Dni Młodzieży.




Komentujący wydarzenie robili to głównie w językach polskim oraz hiszpańskim i angielskim.

Ciekawostką jest, że w języku polskim pisały również osoby przebywające we Francji, Niemczech, Wielkiej Brytanii.

Na obszarze Polski najwięcej osób dzieliło się informacjami na temat ŚDM na południu kraju i w stolicy, a także w Poznaniu, Łodzi oraz Trójmieście.

Jeśli chodzi o liczby, to na Twitterze w czasie ŚDM pojawiało się ok. 30 tys. publikacji dziennie. W tygodniu poprzedzającym spotkania młodych z papieżem, informacje pojawiały się czterokrotnie rzadziej. Łącznie w lipcu w tym serwisie społecznościowym pojawiło się 300 tys. wiadomości na temat ŚDM.

Tweety dotyczące ŚDM pojawiały się na długo przed rozpoczęciem ŚDM w Ameryce Środkowej (m.in. w Panamie, która będzie gościć pielgrzymów za trzy lata). Z czasem zaczęli tweetować mieszkańcy całej Ameryki Południowej i wschodniego wybrzeża USA. Mniej aktywni byli Afrykanie – tu wydarzeniem interesowali się głównie internauci z Ghany i Zimbabwe.

Także Polska i Kraków zyskały większą popularność. W lipcu ukazywało się ok. 200-250 tys. tweetów tygodniowo związanych z Polską i Krakowem. W sumie, na twitterze w lipcu internauci umieścili 1,5 mln wpisów na temat Polski i Krakowa. W porównaniu – wcześniej i w znacznie dłuższym okresie, bo od początku roku – na oficjalnym profilu ŚDM na Facebooku internauci umieścili niemal 1 tys. postów.

Na Facebooku, oprócz liczby wpisów, przeanalizowano jak wiele z nich zyskuje popularność wśród internautów. Tu najwięcej polubień i udostępnień miały wpisy dotyczące pojawienia się papieża Franciszka w oknie na ulicy Franciszkańskiej 3 w Krakowie.

Wśród tematów najczęściej komentowanych w internecie znalazły się: msza rozpoczynająca Światowe Dni Młodzieży, przyjazd papieża Franciszka do Krakowa i jego spotkania z pielgrzymami, droga krzyżowa na Błoniach, czuwanie w Brzegach oraz podziękowania pielgrzymów i zaproszenia na kolejne spotkanie w Panamie.

Posty internatutów dotyczące ŚDM przeanalizował IBM za pomocą tzw. analizy wydźwięku – metoda umożliwia analizę dużych ilości informacji w mediach społecznościowych. Bazuje ona na zaawansowanych algorytmach eksploracji danych oraz technologiach przetwarzania języka naturalnego.

By przeanalizować informacje na temat Światowych Dni Młodzieży (World Youth Days) organizowanych w Krakowie, zostały wykorzystane dane publicznie dostępne na Twitterze i Facebooku. Posty były agregowane przy pomocy udostępnionych przez serwisy społecznościowe publicznych API. Do wyszukiwania i pobierania danych została wykorzystana aplikacja node.js, stworzona z użyciem platformy IBM Cloud. Wykorzystano też m.in. oprogramowanie Jupyter Notebook (język Python z biblioteką Plotly do wizualizacji), Apache Spark oraz SPSS Modeler z modułem Text Analytics.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.