PARTNER PORTALU
  • BGK

Tarnów wprowadza geodezyjne e-usługi

  • pt    1 lutego 2017 - 15:57
Tarnów wprowadza geodezyjne e-usługi
Stanisław Sorys i Roma Ciepiela (fot.malopolskie.pl)

• Już wkrótce tarnowianie będą mieli możliwość bez wychodzenia z domu zamówić dokument, mapę z zasobu geodezyjnego i kartograficznego, czy zdalnie załatwić przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub nadanie numeru porządkowego.
• Wszystko dzięki nowej geodezyjnej e-usłudze, która zostanie wprowadzona w ramach projektu „Integracja e-usług w informacji przestrzennej”.




- E-usługi to przyszłość administracji i jeden z naszych priorytetów, na który w obecnej perspektywie samorząd województwa małopolskiego przeznaczy prawie 585 mln zł. Aż 176 mln zł z tej kwoty dofinansuje projekty geodezyjne. Dzięki nim mieszkańcy łatwiej i szybciej zbiorą potrzebne informacje, zaoszczędzą czas i co bardzo ważne, wiele spraw załatwią bez wychodzenia z domu dosłownie od ręki – mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Stanisław Sorys.

Geodezyjna e-usługa ułatwi dostęp do informacji przestrzennej, która jest przydatna wszystkim tym - mieszkańcom, przedsiębiorcom i inwestorom - którzy planują między innymi zakup, budowę czy wynajęcie nieruchomości na cele mieszkalne lub biznesowe.

Dokumenty, zawierające informację przestrzenną, zostaną poddane cyfryzacji i udostępnione w zmodernizowanym Zintegrowanym Systemie Informacji Przestrzennej, a dzięki e-usłudze dostęp do nich będzie łatwiejszy i szybszy, co umożliwi mieszkańcom zebranie informacji, a urzędnikom – szybsze wydanie decyzji.

- Tarnów staje się centrum usług informatycznych, można powiedzieć, że to nasza „inteligentna specjalizacja” – podkreśla prezydent miasta, Roman Ciepiela - To już trzeci duży projekt informatyczny - po Centrum Usług Wspólnych i Geneatar – realizowany w Tarnowie dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. To cieszy, bo w ten sposób realizujemy wizję wyspecjalizowanego miasta, otwartego na współpracę. W dobie informatyzacji i komputeryzacji pozostajemy w głównym nurcie - dodaje.

Do zrealizowania geodezyjnej e-usługi mieszkańcom wystarczy komputer, smartfon albo tablet z dostępem do internetu. Dzięki urządzeniom będzie można zdalnie, uzyskać dostęp do scyfryzowanych dokumentów, zawierających informacje dotyczące między innymi położenia nieruchomości na terenie miasta, ich przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego, usytuowania względem dróg, cieków wodnych, obszarów chronionych i zagrożonych powodziami, ale też – w stosunku do przystanków komunikacji miejskiej, punktów usługowych, szkół, przedszkoli, przychodni czy aptek.

Na podstawie tak przetworzonych danych mieszkańcy bez wychodzenia z domu będą mogli otrzymać z urzędu decyzje, złożyć wnioski, zamówić potrzebne dokumenty, pochodzące z zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

To znacznie skróci czas załatwiania spraw, ułatwi komunikację mieszkańców z urzędnikami oraz pomoże w oszczędzaniu papieru w urzędzie, a mieszkańcom zaoszczędzi wydatków na paliwo, potrzebne na dojazd do urzędu. Dzięki cyfryzacji dokumentów ewidencje i rejestry zostaną ujednolicone i uaktualnione.

 

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (1)

  • Rober, 2017-02-03 15:20:13

    Świetne rozwiązanie! Bardzo podoba mi się taki pomysł. Sam korzystałem z usług geobiz i też byłem zadowolony ze współpracy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.