Tarnów wprowadza geodezyjne e-usługi

• Już wkrótce tarnowianie będą mieli możliwość bez wychodzenia z domu zamówić dokument, mapę z zasobu geodezyjnego i kartograficznego, czy zdalnie załatwić przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności lub nadanie numeru porządkowego.
• Wszystko dzięki nowej geodezyjnej e-usłudze, która zostanie wprowadzona w ramach projektu „Integracja e-usług w informacji przestrzennej”.

Tarnów wprowadza geodezyjne e-usługi
Stanisław Sorys i Roma Ciepiela (fot.malopolskie.pl)

- E-usługi to przyszłość administracji i jeden z naszych priorytetów, na który w obecnej perspektywie samorząd województwa małopolskiego przeznaczy prawie 585 mln zł. Aż 176 mln zł z tej kwoty dofinansuje projekty geodezyjne. Dzięki nim mieszkańcy łatwiej i szybciej zbiorą potrzebne informacje, zaoszczędzą czas i co bardzo ważne, wiele spraw załatwią bez wychodzenia z domu dosłownie od ręki – mówi wicemarszałek województwa małopolskiego Stanisław Sorys.

Geodezyjna e-usługa ułatwi dostęp do informacji przestrzennej, która jest przydatna wszystkim tym - mieszkańcom, przedsiębiorcom i inwestorom - którzy planują między innymi zakup, budowę czy wynajęcie nieruchomości na cele mieszkalne lub biznesowe.

Dokumenty, zawierające informację przestrzenną, zostaną poddane cyfryzacji i udostępnione w zmodernizowanym Zintegrowanym Systemie Informacji Przestrzennej, a dzięki e-usłudze dostęp do nich będzie łatwiejszy i szybszy, co umożliwi mieszkańcom zebranie informacji, a urzędnikom – szybsze wydanie decyzji.

- Tarnów staje się centrum usług informatycznych, można powiedzieć, że to nasza „inteligentna specjalizacja” – podkreśla prezydent miasta, Roman Ciepiela - To już trzeci duży projekt informatyczny - po Centrum Usług Wspólnych i Geneatar – realizowany w Tarnowie dzięki dofinansowaniu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego. To cieszy, bo w ten sposób realizujemy wizję wyspecjalizowanego miasta, otwartego na współpracę. W dobie informatyzacji i komputeryzacji pozostajemy w głównym nurcie - dodaje.

Do zrealizowania geodezyjnej e-usługi mieszkańcom wystarczy komputer, smartfon albo tablet z dostępem do internetu. Dzięki urządzeniom będzie można zdalnie, uzyskać dostęp do scyfryzowanych dokumentów, zawierających informacje dotyczące między innymi położenia nieruchomości na terenie miasta, ich przeznaczenia w planie zagospodarowania przestrzennego, usytuowania względem dróg, cieków wodnych, obszarów chronionych i zagrożonych powodziami, ale też – w stosunku do przystanków komunikacji miejskiej, punktów usługowych, szkół, przedszkoli, przychodni czy aptek.

Na podstawie tak przetworzonych danych mieszkańcy bez wychodzenia z domu będą mogli otrzymać z urzędu decyzje, złożyć wnioski, zamówić potrzebne dokumenty, pochodzące z zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

To znacznie skróci czas załatwiania spraw, ułatwi komunikację mieszkańców z urzędnikami oraz pomoże w oszczędzaniu papieru w urzędzie, a mieszkańcom zaoszczędzi wydatków na paliwo, potrzebne na dojazd do urzędu. Dzięki cyfryzacji dokumentów ewidencje i rejestry zostaną ujednolicone i uaktualnione.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (1)ZOBACZ WSZYSTKIE

Świetne rozwiązanie! Bardzo podoba mi się taki pomysł. Sam korzystałem z usług geobiz i też byłem zadowolony ze współpracy.

Rober, 2017-02-03 15:20:13 odpowiedz

ZOBACZ WSZYSTKIE