PARTNER PORTALU
  • BGK

Tarnowskie Góry z nagrodą Google eMiasto

  • PAP    13 września 2013 - 15:11
Tarnowskie Góry z nagrodą Google eMiasto

Tarnowskie Góry zostały uznane za najbardziej "internetowe" miasto w woj. śląskim. W piątek w Katowicach lokalne władze odebrały nagrodę Google eMiasto, przyznawane miejscowościom, w których małe i średnie firmy najaktywniej korzystają z sieci.




Ranking eMiast powstał w oparciu o wyniki badania przeprowadzonego przez firmę badawczą IPSOS, w którym przedsiębiorcy odpowiadali na pytania związane z ich działalnością biznesową w sieci. Przy tworzeniu zestawienia Google eMiasta znaczenie miało np. posiadanie strony internetowej, dostosowania jej do użytkowników urządzeń mobilnych, a także prowadzenie sprzedaży przez internet i obecność w serwisach społecznościowych.

Tarnowskie Góry zostały wyróżnione, jako jedno z 16 miast w Polsce liczących poniżej 100 tys. mieszkańców i znalazły się na szczycie rankingu w woj. śląskim. "Biorąc pod uwagę fakt, że takich miast jak nasze jest w całej Polsce ponad 800, tytuł eMiasta ma dla nas szczególne znaczenie, ale ta nagroda nie jest dla nas, ale dla samych przedsiębiorców" - zaznaczył burmistrz Tarnowskich Gór Arkadiusz Czech.

"Mimo, że nasze miasto - podobnie jak wiele innych - zaprzątają sprawy takie jak budowa kanalizacji czy hali sportowej, wiemy, że ważną sprawą są technologie właściwe dla XXI wieku, czyli internet i to, jakie daje on możliwości. Dlatego stawiamy na udostępnianie sieci wszystkim mieszkańcom Tarnowskich Gór" - dodał burmistrz.

Lokalne władze pracują nad rozwijaniem miejskiej sieci hot-spot, w urzędzie miasta powstaje SIT, czyli System Informacji o Terenie miasta Tarnowskie Góry. Dzięki niemu szybsza i sprawniejsza ma być obsługa mieszkańców i firm, poszukujących terenów pod inwestycje.

Jak wynika z badania "Internetowa Rewolucja bez Granic" przeprowadzonego przez firmę Millward Brown SMG/KRC, przedsiębiorcy w Polsce nadal nie postrzegają internetu, jako narzędzia ekspansji i rozwoju własnej firmy, choć coraz częściej wykorzystują globalną sieć w działalności biznesowej.

W wielu przypadkach ograniczają się do korzystania z poczty elektronicznej (ponad 90 proc.), podczas gdy stronę internetową ma niewiele ponad połowa polskich małych i średnich firm (54 proc.). Niewielu przedsiębiorców ma też świadomość, jakie możliwości daje internet w docieraniu do klientów spoza Polski.

"Polscy przedsiębiorcy wykorzystują internet, jako narzędzie pracy - to dobrze. Ale, niestety, nadal większość z nich nie wykorzystuje potencjału internetu w kontekście dotarcia do szerokiego grona klientów czy skutecznych działań reklamowych, a ten jest ogromny. Internet jest dziś dla Polaków głównym źródłem informacji na temat interesujących ich zagadnień, w tym poszukiwanych produktów czy usług. Firma, która dostarczy im te informacje w przyjemny i przystępny sposób, automatycznie wygrywa z konkurencją" - wskazał Piotr Zalewski z Google Polska.

Małe i średnie firmy mogą korzystać z dostępnych narzędzi internetowych w ramach ogólnopolskiego projektu Internetowa Rewolucja. Biorąc udział w akcji, mogą za darmo zarejestrować adres internetowy, stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach oraz dowiedzieć się więcej o obecności w sieci i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności.

Tegoroczna edycja projektu - Internetowa Rewolucja bez Granic - ma na celu pokazanie, że internet może zwiększyć szanse małych i średnich firm w Polsce na ekspansję zagraniczną. Projekt jest realizowany od 2009 roku przez Google, home.pl i PKPP Lewiatan, pod patronatem Ministerstwa Gospodarki.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.