PARTNER PORTALU
  • BGK

Telecentra pomogą w załatwieniu spraw urzędowych

  • PAP    9 kwietnia 2010 - 09:53
Telecentra pomogą w załatwieniu spraw urzędowych

Do końca 2011 r. w Katowicach ma powstać sieć telecentrów - znajdujących się w miejskich bibliotekach i domach kultury komputerów, umożliwiających mieszkańcom załatwienie wybranych spraw urzędowych za pośrednictwem internetu.




Obecnie telecentra znajdują się już w 11 miejskich placówkach w Katowicach. Jak poinformował zastępca naczelnika wydziału informatyki katowickiego magistratu Jerzy Borys, w ramach projektu powstanie dziesięć nowych telecentrów. Zostaną one wyposażone w stanowiska komputerowe, drukarki, skanery oraz faksy; korzystanie z nich będzie bezpłatne.

Dostęp do usług administracji publicznej w telecentrach będzie możliwy dzięki Systemowi Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej (SEKAP). Pozwala on załatwić obywatelom sprawy związane m.in. z meldunkiem i dowodami osobistymi oraz działalnością gospodarczą - zaświadczeniami, decyzjami czy zezwoleniami. Można też założyć skrzynkę kontaktową z urzędem i sprawdzać, na jakim etapie jest dana sprawa. Do pełnego wykorzystania systemu konieczne jest posiadanie podpisu elektronicznego.

W ramach inwestycji planowany jest też zakup pięciu infokiosków, które zostaną umieszczone w największych katowickich centrach handlowych, oraz umożliwienie bezpłatnego dostępu do bezprzewodowego internetu w centrum miasta, dzięki stworzeniu tzw. hotspotów. Koszt przedsięwzięcia to ok. 1,5 mln zł. 85 proc. tej kwoty samorządowcy chcą pozyskać ze środków unijnych.

System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej działa od 2008 r. w ponad 50 urzędach woj. śląskiego. Wszystkie one świadczą swe usługi pod jednym adresem www.sekap.pl To najbardziej kompleksowe tego typu rozwiązanie w Polsce. Dzięki niemu załatwienie spraw w urzędzie ma być szybsze i tańsze. System służy też do wewnętrznej komunikacji w urzędach oraz między jednostkami administracji. Do projektu będą mogły dołączyć inne samorządy.

Stworzenie systemu kosztowało ponad 22 mln zł. W 75 proc. został on sfinansowany z unijnych środków w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego.

Facebook Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA




×
KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.