Trwa przetarg na Śląską Kartę Usług Publicznych

Jeszcze przez miesiąc można składać oferty w wartym ok. 130 mln zł przetargu na dostawę, wdrożenie i utrzymanie systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. To najbardziej złożony system tzw. elektronicznej karty miejskiej w Polsce - uczestniczy w nim m.in. 21 samorządów.
Trwa przetarg na Śląską Kartę Usług Publicznych

Jak poinformował we wtorek prezes koordynującego prace nad Kartą Komunikacyjnego Związku Komunalnego GOP (KZK GOP) Roman Urbańczyk, to główny przetarg w ramach całego przedsięwzięcia - obejmuje m.in. stworzenie i wdrożenie bazy komputerowej oraz oprzyrządowania we wszystkich pojazdach i w instytucjach miejskich i okołomiejskich. 

Prócz popularnego już w wielu polskich miastach (np. Warszawie) systemu opłat za korzystanie z transportu zbiorowego metodą zbliżeniową, śląska Karta - mogąca działać na zasadzie bezstykowej i stykowej - umożliwi przechowywanie m.in. podpisu elektronicznego użytkownika, pozwalając np. na załatwianie spraw urzędowych w trybie on-line.

Inne funkcje Karty związane będą m.in. z obsługą miejsc parkingowych, dostępem do usług publicznych - kulturalnych, rekreacyjnych i sportowych czy płatnością za usługi gminne. Częścią projektu będzie portal klienta udostępniający usługi publiczne, a także umożliwiający np. obsługę rachunku bankowego przyporządkowanego Karcie czy doładowanie Karty przez internet.

Jedną z oczekiwanych w regionie funkcji Karty ma być objęcie całej aglomeracji katowickiej wspólnym biletem komunikacji tramwajowej, autobusowej i kolejowej. Do tej pory uniemożliwiała to skala komplikacji obliczeń przy podziale wpływów z takiego biletu między KZK GOP, który organizuje komunikację tramwajową i autobusową, a Przewozami Regionalnymi.

Ogłoszony w połowie listopada przetarg obejmuje m.in. utworzenie dwóch centrów przetwarzania danych (podstawowego i zapasowego), stworzenie portalu klienta, wyposażenie sieci akceptacji Karty w infrastrukturę sprzętową i oprogramowanie, wyposażenie samorządów w urządzenia umożliwiające zapis i odczyt z karty certyfikatu podpisu elektronicznego, stworzenie sieci doładowań Karty, wydanie i obsługę poprzez uprawnioną instytucję 700 tys. kart oraz prowadzenie rozliczeń.

Infrastruktura systemu - prócz centrów przetwarzania danych - obejmie m.in. 109 automatów doładowujących karty, 6032 moduły do pobierania opłat, ładowania kart, identyfikacji użytkownika i obsługi podpisu elektronicznego, 223 automaty parkingowe, 320 urządzeń do kontroli wykupionych kartą uprawnień i ponad 7,7 tys. innych urządzeń. Powstanie też co najmniej 40 punktów obsługi klientów, zajmujących się wydawaniem i obsługą kart.

Zgodnie z zapisami przetargu, cały system powinien zostać wdrożony w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy - nie później niż do końca lipca 2013 r. Potem zwycięzca przetargu będzie go obsługiwał jeszcze przez ponad 5 lat.

Umowę o realizacji projektu Śląskiej Karty Usług Publicznych zawarły w październiku ub. roku samorządy Katowic, Bytomia, Będzina, Chorzowa, Czeladzi, Dąbrowy Górniczej, Gliwic, Imielina, Jaworzna, Knurowa, Mysłowic, Piekar Śląskich, Pyskowic, Radzionkowa, Rudy Śląskiej, Siemianowic Śląskich, Sosnowca, Świętochłowic, Tychów, Wojkowic i Zabrza.

Zgodnie z listą projektów Programu Rozwoju Subregionu Centralnego, będącego częścią Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego, projekt Karty jest warty 112,6 mln zł netto, z czego środki unijne pokryją prawie 78,5 mln zł. Całkowita wartość wdrożenia projektu sięgnie ok. 130 mln zł brutto. Logiem systemu będzie symbol ptaka w barwach woj. śląskiego - żółtej i niebieskiej.

Urbańczyk poinformował we wtorek, że przyszłoroczny budżet KZK GOP - ok. 510 mln zł - będzie wyższy od tegorocznego o ok. 5 proc. - Ten wzrost będzie bardzo mocno związany z wprowadzeniem Śląskiej Karty Usług Publicznych. Otrzymamy co prawda z urzędu marszałkowskiego prawie 80 mln zł, ale kolejne 30 mln zł musimy dołożyć ze swoich - zaznaczył, wskazując, że w 2011 r. projekt pochłonie kilkanaście milionów złotych.

Przetarg na Śląską Kartę Usług Publicznych trwa do 29 grudnia.

Czytaj też:

Od czerwca wspólny bilet 

Podobał się artykuł? Podziel się!

 


KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

ZOBACZ TAKŻE